عمومی

با سریال جیران حسن فتحی آشنا شوید

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی

جیران با نام اصلی خدیجه خانم تجریشی ملقب به فروغ السلطنه، روستازاده‌ای بود که ناصرالدین شاه را دلباخته خودش کرد. ناصرالدین شاه پس از آنکه دلباخته‌اش شد به سبب چشمان درشت او لقب جیران (به معنای غزال در زبان ترکی) را به او داد. پس از طی شدن مراحل پیش تولید نهایتا فیلمبرداری سریال جیران از اواسط سال 1399 کلید خورد. جیران سریال جدید حسن فتحی پس از طی کردن مراحل پیش تولید از اواسط سال ۹۹ در حال فیلمبرداری است. چنان که کارشناس محترم پرونده نیز پس از مطالعه فیلمنامه دو سریال، به صورت کتبی و صریح عنوان داشتهاند که؛ هیچگونه شباهتی در آن‌ها وجود ندارد. او پیشتر نیز در نمایش خانگی و در سریال «ممنوعه» حضور داشت و حالا با «جیران» تجربه دیگری را به کارنامه بازیگریاش اضافه میکند.

بازیگران سریال جیران

سریالی که بازیگران ان نیز مشخص شده اند: بابک حمیدیان، بهرام رادان، پریناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، شبنم مقدمی، گلاره عباسی خبر از کستینگ قوی و گلچین شده این کار دارند. گفته می‌شود علاوه بر شخصیت جیران، شخصیت‌های واقعی زیاد دیگری نیز در پیشبرد قصه سریال جیران نقش خواهند داشت. داستان سریال جیران؛ واقعیت‌های تاریخی یا قصه‌ای آمیخته به خیال؟ همزمان با این سریال، از ساخت مجموعه دیگری با عنوان «آهوی من مارال» هم یاد میشود که به کارگردانی مهرداد غفارزاده تولید می‌شود و در خلاصه قصه آن آمده است: ناصرالدین شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق میگذرد و به دنبالش حال سلطان، صاحبقران میشود. چنان که کارشناس محترم پرونده نیز پس از مطالعه فیلمنامه دو سریال، به صورت کتبی و صریح عنوان داشتهاند که هیچگونه شباهتی در آن‌ها وجود ندارد.

خلاصه داستان سریال جیران

به همین جهت عوامل سریال جیران تصمیم گرفتند با انتشار بیانیه‌ای شبهات را برطرف کنند. خلاصه داستان: داستان سریال جیران دوره‌ای ۶ساله از زندگی ناصرالدین شاه را شامل می‌شود. جیران پس از اینکه توانست قدرت را در حرمسرای شاه قصبه کند، نفوذ خود را علاوه بر شاه متوجه درباریان نیز کرد. در این دوره که پس از مرگ امیرکبیر است، ناصرالدین شاه با جیران از همسران مورد علاقه‌اش ملقب به فروغ السلطنه آشنا می‌شود. احسان جوانمرد، نویسنده سریال جیران، در ابتدا فیلمنامه سریال را در سال 91 نوشته بود. او در «مانکن» با دقت و بهاندازه، شرارت و کینهتوزی یک زن متمول را در عین خونسردی و با میمیکی سرد و سنگی به نمایش میگذارد و وجهی دیگر از تواناییهای خود را به رخ میکشد. دوم، موضوع بررسی شباهتهای دو فیلمنامه در یک نهاد صنفی، صرفا از باب حل و فصل مسالمتآمیز اختلافات در محیطی غیرقضایی بوده است. «اول، موضوع شباهت فیلمنامه سریال تاریخی جیران با سریالی دیگر، موضوعی ناصحیح است. این روزها سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود که به موضوع آشنایی ناصرالدین شاه با جیران می‌پردازد و در خلاصه آن آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته.

در خلاصه داستان جیران آمده است:

«زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. با خصوصیاتی که در آقایان مولایی و حمیدنژاد سراغ دارم و وصفی که از دوستان نویسنده شنیدهام، به شدت خوشبینم و مطمئنم که اتفاقات خوبی میافتد. از آن سمت هم در سینما فیلم کیفر و پست چی سه بار در نمی‌زند از جمله آثاری بودند که با اقبال عمومی خوبی مواجه شدند. ولی نهایتا حسن فتحی این نقش را به مریلا زارعی، یکی دیگر از چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون ایران سپرد. یکی از نقش‌های سریال جیران که حواشی و شایعات زیادی داشت، نقش مهدعلیا، مادر ناصرالدین شاه است. در حالی که اتفاقات سریال شهرزاد در دوران پیش از کودتای 28 مرداد 1332 و دوران نخست وزیری، محمد مصدق می‌گذشت، وقایع سریال جیران در دوران زمامداری ناصرالدین شاه قاجار می‌گذرد. ماجرای سریال جیران درباره دوران حکومت ناصری میباشد که اوضاع بسیار آشفته‌ای داشته است. با دانلود سریال آقا زده می‌توانید یک برنامه‌ی تماشایی عالی به همراه عزیزان خود داشته باشید از تماشای این سریال پشیمان نخواهید بود زیرا در تهیه‌ی آن بازیگران مطرحی خیل هستند و هم فیلمنامه‌ای خاص برای آن در نظر گرفته شده است.

محمد جوادشکوری مقدم، درباره حمایت نکردن صدا و سیما و شهرک غزالی از تولیداتشان، گفت:

ما یک سریال به نام «جیران» را با همکاری «نماوا» سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و حسن فتحی در حال ساخت آن هستند. اسماعیل عفیفه تهیه کننده سریال جیران درباره دلیل تاخیر در تولید این پروژه بیان کرد: ما سال گذشته مجوز ساخت سریال را دریافت کردیم و حتی با بازیگران قرارداد بستهایم با این حال به دلیل اینکه ساخت دکور برای کارهای تاریخی طول می‌کشد، تولید این سریال به تاخیر افتاد. کریم خان از کجا می‌گوید که طرح برای به دست آوردن مجدد تاج در دست مردم نادان ما؟ از آخرین کارهای او باید به سریال موفق شهرزاد اشاره کرد که با بازی زیبای ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی هنوز هم نقل محافل مردم است. تاکنون در صفحه اختصاصی سریال جیران در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر سریال جیران ۹ عدد، گردآوری و درج شده است.

دانلود سریال جیران

برای دانلود سریال جیران از سایت رخشاره به صفحه اصلی آن بروید https://rokhshareh.com/jeyran-series/ در رخشاره میتوانید علاوه بر دانلود کامل سریال جیران اطلاعت کاملی از جمله اسامی بازیگران “سریال نمایش خانگی جیران” به همراه نقش آنها، عکس های سریال جیران، موضوع سریال جیران، تاریخ پخش سریال جیران و زمان پخش، سریال جیران چند قسمت است و حواشی و آخرین اخبار سریال جیران را دنبال کنید.

حسن فتحی کارگردان سریال جیران

حسن فتحی سابقه کارگردانی سریال‌های موفق دیگری از جمله «پهلوانان نمی‌میرند»، «شب دهم»، «مدار صفر درجه» و «زمانه» را نیز در کارنامه دارد. این در حالی است که از این نام برای کنایه زدن به چشم‌های گیرا و جذاب عشق نیز استفاده می‌شود اما معنی کلمه جیران در زبان دوست داشتنی کردی نیز کوردی همسایه است. کاراکتر مریلا زارعی در این فیلم از شمایلهای تازه زنان در سینمای ایران است که چندان نقش اصلی هم نیست اما به چشم میآید. بعد از ماه‌ها اما همکاری نویسنده «بانوی عمارت»، کارگردان «شهرزاد» و تهیهکننده «میوه ممنوعه» برای ساخت یک سریال جدید در شبکه نمایش خانگی آغاز شد. بهرام رادان هم نقش ناصرالدین شاه را ایفا می‌کند تا پس از یک سال غیبت در سینما و تلویزیون، بازگشت باشکوهی با یکی از نقش‌های کلیدی سریال جیران داشته باشد. حضور ترکیبی از افراد موفق در این فیلم از حسن فتحی (با سریال‌های موفقی همچون شهرزاد)، اسماعیل عفیفه (شهرزاد و زمانه) و احسان جوانمرد (بانوی عمارت) به همراهی گروهی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران از جمله بهرام رادان، پریناز ایزدیار، رعنا آزادی ور، بابک حمیدیان، مریلا زارعی و دیگران، نیز نویدبخش تکرار موفقیت سریال‌های تاریخی موفقی همچون شهرزاد است.

دانلود سریال های ایرانی جدید در رخشاره

با یک کلیک به آثاری همچون سریال هفت، سریال سودا، سریال مریخی‌ها، دانلود سریال خاتون، سریال اسپینجر، سریال مترجم، سریال نیسان آبی، سریال سرگشتگی، سریال جسدهای شیشه ای، سریال گیسو، سریال دراکولا، سریال زخم کاری، دانلود سریال شاخ آفریقا، سریال حرفه ای، سریال کافر، سریال ماساژور، سریال میدان سرخ، سریال جیران، سریال قبله عالم، سریال آهوی من مارال، سریال نوبت لیلی، دانلود سریال یاغی، دانلود سریال آکتور، سریال جزیره، سریال کلاغ، سریال سلام بمبئی، سریال دادزن، سریال خون خورده در رخشاره دسترسی داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا