عمومیکسب و کار استانها

علت لرزش ماشین لباسشویی بوش

لرزش ماشین‌های لباسشویی مسئله‌ای آزاردهنده است؛ چراکه صدای زیادی ایجاد می‌کند و باعث جابجایی ماشین لباسشویی می‌شود. ما در تعمیراتو۲۴، به طور تخصصی دلایل لرزش شدید ماشین لباسشویی، بخصوص ماشین‌های بوش را برسی کردیم.

لرزش ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی بوش شما هنگام خشک کردن لباس‌ها می‌لرزد و سروصدا ایجاد می‌کند، فکر نکنید عمر آن به پایان رسیده است. این مسئله حتی در ماشین‌های نسل جدید که کار نکرده‌اند هم دیده می‌شود. لرزش شدید ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه به شرح این مشکلات پرداختیم.

چرا ماشین لباسشویی می‌لرزد؟

در برخی موارد حتی ماشین‌های سرویس شده بوش هم می‌توانند ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر، در هنگام روشن بودن ماشین جابجا شوند. در واقع این امر نباید نادیده گرفته شود؛ چراکه با لرزش شدید و جابجایی ماشین، اعضا و قطعات داخلی ماشین می‌توانند آسیب ببینند و حتی شلنگ و لوله‌های تخلیه نیز کنده شوند. دلایل لرزش شدید ماشین لباسشویی در ادامه آورده شده است.

مشکل سطح

به احتمال زیاد، دلیل مشکل لرزش ماشین‌های لباسشویی، سطحی که روی آن قرار گرفته است، می‌باشد. اگر سطح زیرین ماشین لباسشویی بالا پایین، کج، سست و نااستوار باشد، ماشین لرزش زیادی خواهد داشت. برای ، سعی کنید قبل از نصب لباسشویی، کف را سفت و صاف کنید و آن را کاملا افقی قرار دهید. در برخی مدل‌های بدنه باریک بوش، سازنده عمدا سایز و اندازه وزنه‌های تعادل ماشین را کاهش داد. ا

ین امر برای جا شدن قطعات ضروری‌تر در فضای محدود این مدل صورت گرفت. در نهایت وزن این مدل ماشین لباسشویی کاهش یافت اما میزان پایداری آن نیز کاهش یافت. اگر شما هم از مدل‌های باریک ماشین لباسشویی‌های بوش استفاده می‌کنید، در این مورد کاری از دستتان بر نمی‌آید، اما با تقویت پایداری و صافی کف زمین، می‌توانید لرزش را کاهش دهید.

پیچ و مهره‌های حمل و نقل

اگر ماشین شما صداهای اضافه‌ای تولید می‌کند که شبیه صدای لرزش ماشین نیست، ممکن است دلایل دیگری پشت لرزش شدید ماشین لباسشویی شما باشد. یکی از این دلایل می‌تواند جدا نشدن پیچ و مهره‌های حمل و نقلی که درام را در حالت ساکن نگه می‌دارند تا از آسیب در حین حمل و نقل محافظت کنند، باشد. این مشکل معمولا زمانی پیش می‌آید که ماشین توسط نصاب نصب نشده باشد یا نصاب فراموش کرده باشد این پیچ‌ها را بردارد؛ به همین دلیل ماشین با صدا و لرزشی وحشتاک کار می‌کند. این مشکل با برداشتن پیچ‌ها حل می‌شود. آن‌ها در پشت ماشین قرار دارند و می توان به سادگی با بیرون کشیدن جدایشان کرد.

گیر کردن یک جسم فلزی در مخزن

اگر یک جسم فلزی، مثل سکه یا کلید، وارد مخزن شده باشد و هنگام چرخش درام، بین دیواره فلزی و پلاستیکی گیر کرده باشد، صدا و لرزش تولید می‌کند. برای خارج کردن جسم، احتمالا باید ماشین لباسشویی تا حدی باز شود. این کار باید توسط افراد متخصصی مثل تکنیسن‌های صورت بگیرد.

عدم توزیع مناسب بار

اگر بار داخل درام به طور نابرابر توزیع شود، ماشین لباسشویی بوش شما ممکن است در حین کار بلرزد یا تکان بخورد. این حالت عموماً هنگامی که بارهایی مثل قالیچه و پتو داخل ماشین انداخته می‌شود، اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از نامتعادلی بار ماشین، وسایل حجیم مانند پتو را با حداقل یک بار سنگین دیگر، مانند یک حوله بزرگ یا یک پتوی دیگر بشویید.

گیر کردن فیلترها

گیر کردن یک جسم سخت در فیلتر پمپ ماشین، می‌تواند باعث لرزش آن بشود. این فیلتر برای گرفتن اجسامی مثل دکمه، سکه و جلوگیری از ورود آن‌ها به شلنگ تخلیه می‌باشد. با تمیز کردن فیلتر پمپ، احتمال حل شدن مشکل لرزش وجود دارد.

شکستن بلبرنیگ‌ها

این مشکل اغلب در ماشین لباسشویی‌های قدیمی بوش رخ می‌دهد. هنگامی که آسیب می‌بیند، لرزش شدیدی ایجاد می‌شود. بهتر است از تعمیر لباسشویی بوش در اصفهان کمک بگیرید.

شل شدن وزنه‌های تعادل

یکی از دیگر دلایل لرزش شدید ماشین های لباسشویی بوش، شل شدن وزنه‌های بالانس بالا یا کناری است. این مشکل اغلب در ماشین‌هایی که ۵تا۷ سال کار کرده‌اند رخ می‌دهد. لرزش شدید منجر به آویزان شدن وزنه‌های تعادل می‌شود. برای حل این مشکل، باید درپوش بالایی و پنل پشتی ماشین را بردارید و پیچ‌های شل را ببندید.

معیوب شدن دمپرها

دمپرها به مرور زمان خراب می‌شوند. دمپرها نیز مانند قطعات دیگر ماشین‌های بوش در معرض خرابی هستند. در این مواقع باید دمپر خود را تعویض کنید. بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

خرابی کمک فنرها از دلایل لرزش شدید ماشین لباسشویی

شکستن یا فرسودن یک یا دوتا از کمک فنرها ممکن است سبب لرزش ماشین باشد. کمک فنرها لرزش وان را کاهش می‌دهند و اگر خراب بشوند، وان می‌لرزد و یا تکان می‌خورد. خوب است کمک فنرها را برسی کنید تا مطمئن شوید در جای درست قرار دارند و آسیب ندیده‌اند. اگر یک یا چند کمک فنر شکسته اند، توصیه می‌کنیم تمام آنها را تعویض کنید.

عیب داشتن میله‌های تعلیق

میله‌های تعلیق، حرکت وان را کاهش می‌دهند. اگر یک یا چند تا از آ‌ن‌ها بشکند، وان لباسشویی یا میلرزد و یا تکان می‌خورد. برای فهمیدن دلیل لرزش، میله‎‌ها را برسی کنید تا ببینید دچار شکستگی شده‌اند یا خیر. در صورت شکسته بودن، آن‌ها را باید تعویض کنید.

شکستن فنر تعلیق ماشین

شکستن یک یا چندتا از فنرهای تعلیق ماشین لباسشوییتان، می‌تواند علت حرکت‌های شدید و لرزش آن باشد. با شکستن فنرهای تعلیق، وان ماشین بی‌تعادل شده و باعث تکان خوردن آن در حین شستشو می‌شود. برای فهمیدن دلیل لرزش، باید فنرهای تعلیق را هم برسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را عوض کنید.

فرسودن حلقه یا پد اسنابر

حلقه‎‌ و پد اسنابر، لرزش و ارتعاش وان لباسشویی را کاهش می‌دهند. با فرسوده شدن یا ترک خوردن حلقه‌، وان لباسشویی بوش می‌لرزد. حلقه اسنابر را برسی کنید و اگر فرسوده شده بود، آن را با یک حلقه نو جایگزین کنید. پد اسنابر نیز با فرسودن و یا چسبیدن مواد شوینده و نرم‌کننده به آن، عملکرد خود را از دست می‌دهد و باید تعویض شود.

لرزش لباسشویی بوش + فیلم آموزشی | خدمات تخصصی بوش 66479090

علت لرزش لباسشویی چیست؟ چطور لرزش لباسشویی را برطرف کنیم؟ اگر شما از لباسشویی در منزل استفاده می کنید ممکن است با تکان خوردن شدید دستگاهتان در هنگام شستشو مواجه شده باشید. لرزش لباسشویی چند دلیل اصلی دارد که می توان از بین آن ها به بسته بودن قفل دیگ ، صاف نبودن سطح زمین ، تراز نبودن پایه ها ، متناسب نبودن لباس ها و خرابی کمک های دیگ اشاره کرد که در ادامه به تمامی این موارد خواهیم پرداخت

1-قفل دیگ باز نشده:

اگر دستگاهتان را به تازگی خریداری کرده اید و بعد از نصب با صدا و لرزش بیش از حد آن مواجه شدید احتمال دارد قفل های کمکی دیگ باز نشده باشد! پیچ های نگه دارنده دیگ لباسشویی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در هنگام حمل و نقل بسته می شوند و بعد از نصب باید باز شوند.در صورتی که این قفل ها باز نشده باشند لباسشویی هنگام کار کردن می لرزد.

2-سطح  زمین صاف نیست:

محل قرار گیری لباسشویی باید صاف و مسطح باشد. هر گونه برآمدگی یا فرورفتگی در این قسمت منجر به لرزش، تکان شدید وصدای بیش از حد دستگاه می شود.

3-پایه های لباسشویی تراز نیست:

در صورت تراز نبودن پایه ها ، لباسشویی موقع دور تند لرزش شدیدی خواهد داشت.برای تنظیم کردن پایه های لباسشویی می توانید از آچار مخصوص پایه که هنگام خرید دستگاه دریافت کردی لرزش اندک ماشین لباسشویی بوش در طی هر برنامه شستشو تقریبا طبیعی است. اما گاهی ممکن است میزان لرزش در حین شستشو یا در مرحله خشک کردن که دستگاه با قدرت بیشتری کار می کند به طرز غیر عادی افزایش یابد. لرزیدن غیرعادی ماشین لباسشویی بوش همراه با ایجاد سرو صدا و حرکت به اطراف به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود چرا که ممکن است به دستگاه آسیب جدی وارد کند. این مشکل به دلایل مختلفی پیش مآید. در این مطلب به بیان علت های تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی بوش و راه حل رفع آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

علت تکان خوردن و لرزش لباسشویی بوش و راه حل های رفع آن:

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی بوش:

رایج ترین دلیل حرکت کردن و لرزش ماشین لباسشویی بوش تراز نبودن دستگاه می باشد. در صورتی که دستگاه تراز نباشد طی برنامه شستشو و مخصوصا در مرحله خشک کردن دچار لرزیدن شدید خواهد شد. در این حالت کافی است با تنظیم پایه ها و استفاده از یک دستگاه تراز دستگاه را در تراز نمایید. همچنین می توانید از پدهای ضد لرزش در زیر ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه نمایید.

  • قرار دادن بار نامتعادل در ماشین لباسشویی Bosch:

نحوه قرار دادن و وزن لباس ها در مخزن ماشین لباسشویی بوش بسیار مهم است. لباس ها باید بصورت یکنواخت داخل مخزن قرار داده شوند و از قرار دادن لباس های گلوله شده در لباسشویی خودداری شود. همچنین قرار دادن لباس با وزن بیشتر یا کمتر از ظرفیت ماشین لباسشویی نیز کار درستی نیست و باعث برهم خوردن تعادل دستگاه شده و لرزیدن و صدا و حرکت شدیدی ایجاد خواهد کرد. ظرفیت ماشین لباسشویی که معمولا روی دستگاه درج می شود نشان دهنده میزان مناسب وزن لباس خشکی است که میتوان داخل آن قرار داد. بسته به مدل ماشین لباسشویی بوش شما میزان حداکثر و حداقل لباس در هر برنامه شستشو ممکن است متفاوت باشد که با استفاده از دفترچه راهنما می توانید این موارد را مطالعه نمایید.

  • خراب شدن کمک فنر ماشین لباسشویی بوش:

کمک فنرها وظیفه جلوگیری از لرزش اضافه ماشین لباسشویی بوش را هنگام چرخش دیگ برعهده دارند. کمک فنر از یک طرف به قسمت بیرونی دیگ و از طرف دیگر به فریم پایه متصل است. قرار دادن بار نامتعادل در ماشین لباسشویی به مرور زمان باعث معیوب شدن کمک فنرها می شود، با معیوب شدن این قطعه لباسشویی هنگام کار، لرزیدن، حرکت و صدای زیادی خواهد داشت. در صورتی که مشکل کمک فنرهای معیوب رفع نشود ممکن است سایر اجزا نیز آسیب جدی ببینند. برای بررسی کمک فنرها از نظر شکستگی، ضعیف شدن قدرت و نشتی لازم است پنل جلویی یا عقبی دستگاه باز شود. برای این کار بهتر است از تکنسین های متخصص سرویس بوش کمک بگیرید.

  • فنرهای نگهدارنده دیگ ماشین لباسشویی بوش:

فنرهای نگهدارنده دیگ وظیفه معلق نگهداشتن دیگ در اتاقک لباسشویی و ثابت نگه داشتن دیگ به پایه لباسشویی را بر عهده دارند. این فنرها همچنین در زمان چرخش دیگ، لرزش و ارتعاشات اضافی را جذب می کنند. در صورتی که این فنرها آسیب ببینند، کشده شده یا از هم جدا شوند، ماشین لباسشویی دچار لرزیدن و سرو صدای زیادی می شود. در این حالت لازم است دستگاه توسط تکنسین ماهر بررسی شده و در صورت خرابی فنرها آنها را تعویض نماید.

  • باز نکردن پیچ ترنسفر ماشین لباسشویی بوش:

پیچ های ترنسفر یا پیچ های ترنسلیت به منظور جلوگیری از حرکت دیگ ماشین لباسشویی در حمل و نقل تعبیه شده اند. در صورتی که ماشین لباسشویی Bosch خود را به تازگی خریداری نموده یا جابجا کرده اید حتما توجه داشته باشید هنگام نصب پیچ های ترنسفر را باز نمایید. باز نکردن پیچ ترنسفر باعث ایجاد لرزش شدید و حرکت ماشین لباسشویی می شود. لرزش ماشین لباسشویی بوش بیش از اینکه به دلیل نقص فنی رخ دهد به دلیل بی توجهی در نصب و عدم استفاده صحیح اتفاق می افتد. قرار دادن بار نامتعادل و کمتر یا بیشتر از ظرفیت لباسشویی اصلی ترین دلایل حرکت کردن و یا لرزیدن ماشین لباسشویی بوش است که به راحتی قابل انجام می باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا