عمومیکسب و کار استانها

مشکلات ماشین لباسشویی آاگ aeg

ماشین لباسشویی مثل بسیاری دیگر از وسایل خانه، گاهی دچار مشکل می‌شود و باید آن را تعمیر کرد. شناخت برخی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی، به شما کمک می‌کند تا اگر روزی لباسشویی شما به هر دلیلی ایراد پیدا کرد، از آن عیب‌یابی کنید و به جای آنکه برای حل هر مشکل کوچکی به سراغ تعمیرکار بروید، خود عهده دار تعمیر ماشین لباسشویی شوید یا لااقل بدانید ایراد از کجاست؟ البته هر کدام از برندهای لباسشویی، مشکلات خاص خود را دارند. ما در اینجا می‌خواهیم از مشکلات رایج ماشین لباسشویی برند آاگ برایتان بگوییم؛ زیرا این برند، انتخاب بسیاری از ما ایرانی‌ها است.

از مشکلات ماشین لباسشویی آاگ aeg چه می‌دانید؟

اولین قدم برای تعمیر ماشین لباسشویی آاگ، عیب‌یابی است. قبل از هر چیز باید بدانید ایراد لباسشویی در کجاست تا با تمرکز بتوانید همان قسمت را تعمیر کنید. البته از آنجایی که شما تخصصی در تعمیر ماشین لباسشویی ندارید، قرار نیست بتوانید همه مشکلات لباسشویی را برطرف کنید. تنها ایرادات پیش پا افتاده و ساده است که به دست شما رفع می‌گردد. با این حال بد نیست اگر مشکلات رایج و کدهای خطا در ماشین لباسشویی آاگ aeg را بشناسید؛ مطمئناً روزی به کارتان می‌آید.

این مشکلات عبارت‌اند از:

  • آب نشتی دارد.
  • لباسشویی پر نمی‌شود.
  • ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود.
  • برنامه شستشو آغاز به کار نمی‌کند.
  • شستشو پایان یافته اما لباس‌ها هنوز هم کثیف اند.
  • بوی تند و زننده‌ای از لباسشویی به مشام می‌رسد.
  • چرخه دورانی یا چرخشی درام از کار افتاده است.
  • سروصدای لباسشویی غیرعادی و ناخوشایند است.

همیشه مراقب ماشین لباسشویی باشید و اصول استفاده از آن را رعایت کنید. گاهی ممکن است که دستگاه، یک مشکل کوچک داشته باشد و همان ایراد جزئی، عملکرد دستگاه را مختل نماید. در واقع این مشکل، زمینه ساز مسائل بزرگ‌تر گردد و هزینه‌های زیادی روی دست‌تان بگذارد.

وجود نشتی آب در ماشین لباسشویی آاگ aeg

اغلب اوقات نشتی آب بخاطر شلنگ آب است. البته گاهی هم باید برای پیدا کردن دلیل این نشتی، پمپ تخلیه را وارسی کنید. تجربه نشان داده که اگر شیلنگ تخلیه ایراد داشته باشد یا اتصالات آن مناسب نباشد، آب به جای تخلیه شدن، روی زمین خواهد ریخت. اگر از ما می‌شنوید، به محض آنکه مطمئن شدید شیلنگ معیوب است، به تعویض آن فکر کنید؛ در غیر این صورت باید منتظر اختلالات بیشتر در عملکرد ماشین لباسشویی باشید.

وقتی آب ماشین لباسشویی آاگ aeg پر نمی‌شود

گاهی برای یافتن ریشه این مشکل، باید شلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید. معمولاً اتصالات نادرست شلنگ‌ها و انسداد فیلترها، موجب پر نشدن لباسشویی می‌شود. پارگی و خرابی شیلنگ آب و حتی کم بودن فشار آب نیز از دلایل پر نشدن ماشین لباسشویی آاگ است که معمولاً به سادگی می‌توان آن را حل کرد. مثلاً اگر مشکل از شیلنگ باشد، فقط کافیست آن را تعویض کنید. اما اگر نمی‌دانید علت پر نشدن لباسشویی چیست، حتماً از نمایندگی تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

تخلیه نشدن لباسشویی؛ از مشکلات رایج ماشین لباسشویی آاگ aeg

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود؟ تجربه نشان داده که آسیب دیدگی و ایرادات شیلنگ، مشکلاتی را در تخلیه لباسشویی ایجاد می‌کنند.

اما دلایل دیگری که تخلیه ماشین لباسشویی آاگ aeg را با مشکل مواجه می‌کند عبارت‌اند از:

  • گرفتگی و انسداد لوله تخلیه
  • ایراد در اتصالات شیلنگ تخلیه به لباسشویی
  • دستکاری تنظیمات شستشو و نگهداری یا تنظیم مکث تخلیه ماشین لباسشویی

چرا برنامه شستشو آغاز به کار نمی‌کند؟

دلایلی که باعث می‌شود برنامه شستشو در ماشین لباسشویی آاگ aeg آغاز به کار نکند، یکی و دو تا نیست! با این حال رایج‌ترین علل کار نکردن برنامه شستشو عبارت‌اند از:

  • منبع تغذیه مشکل دارد.
  • سوئیچ فشار معیوب است.
  • دکمه شروع تاخیر se دارد.
  • قفل کودک فعال شده و مانع از عملکرد ماشین لباسشویی شده است.
  • احتمالاً یک فیوز، سوئیچ را در جعبه فیوز منفجر کرده و موجب قطعی آن شده است.

هر یک از این موارد می‌تواند در شروع شستشو برنامه ماشین لباسشویی آاگ aeg اختلال ایجاد کند. پس باید تک تک این موارد را بررسی کنید و با تشخیص دقیق ایراد، برای رفع آن دست به کار شوید.

شستشو به اتمام رسیده اما لباس‌ها کماکان کثیف اند؛ چرا؟

معمولاً برای از بین بردن کثیفی و لکه‌هایی که بر روی لباس‌ها برجای مانده، باید از مواد شوینده کمک بگیرید. اگر به درستی از شوینده‌ها استفاده نکنید و یا اگر مقدار آن کافی نباشد، لباس‌ها به خوبی پاک نمی‌شوند و آثار چرک و آلودگی بر روی آن‌ها می‌ماند. به ویژه اگر فرایند شستشو در دمای پایین انجام گرفته باشد که در این صورت نه تنها البسه شما تمیز نمی‌شود، بلکه احتمال گرفتگی و انسداد لوله‌ها نیز افزایش می‌یابد. اینکه چرا آب ماشین لباسشویی سرد است، سوالی است که باید از تنظیم کننده دمای لباسشویی بپرسید! در هر صورت این مشکل با تنظیم دمای لباسشویی و افزودن مواد شوینده برطرف می‌شود.

با بوی تند و زننده ماشین لباسشویی آاگ aeg چه کنیم؟

احتمالاً علت بوی تند و زننده‌ای که از ماشین لباسشویی آاگ aeg به مشام می‌رسد، باقی ماندن مواد شوینده لباس‌ها در درام لباسشویی، کشوی محفظه مواد شوینده و در قسمت‌های مهر و موم دیگ است. این مشکل چندان نگران کننده نیست؛ البته به شرط آنکه دائمی نباشد! اگر همیشه چنین بوی زننده‌ای از لباسشویی استشمام می‌کنید، اجازه دهید یک تکنسین متخصص در تعمیر ماشین لباسشویی نگاهی به آن بیاندازد.

دلیل کار نکردن چرخه دورانی یا چرخشی درام ماشین لباسشویی آاگ aeg چیست؟

مهمترین علت کار نکردن چرخه دورانی درام، مسدود شدن فیلتر است. معمولاً زمانی که فیلتر دچار گرفتگی باشد، درام به درستی نمی‌چرخد. برای پیدا کردن ریشه این مشکل، باید جایی از سیستم تخلیه را جستجو نمایید. ما حدس می‌زنیم قسمتی از سیستم تخلیه مسدود شده باشد که در این صورت آب نمی‌تواند به درستی تخلیه شود؛ نتیجه این است که چرخه شستشوی درام آغاز به کار نخواهد کرد!

نمایندگی تعمیر آاگ

تعمیر جاروبرقی آاگ

تعمیر لباسشویی آاگ

علت سر و صدای ناخوشایند و غیر عادی ماشین لباسشویی آاگ aeg چیست؟

صدای غیر عادی، آزاردهنده و بسیار بلند ماشین لباسشویی آاگ aeg، از ناخوشایندترین مشکلاتی است که ممکن است برای این برند از لباسشویی به وجود آید. دلایل زیادی باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شده است؛ مثلاً اینکه شلید موقع نصب جاروبرقی، نتوانسته‌اید آن را به طور صحیح و تراز در جای خود قرار دهید. یا اینکه بارهای درام ماشین لباسشویی کم است. همچنین وقتی بلبرینگ‌های لباسشویی مشکل پیدا می‌کنند، صدای آن بلند و غیر عادی می‌شود و این علامت یک هشدار است! از آنجایی که این مشکلات ممکن است به درام ماشین لباسشویی صدمات جدی برساند، حتماً در اولین فرصت برای تعمیر لباسشویی دست به کار شوید.

جمع‌بندی

به پایان مقاله مشکلات لباسشویی آاگ با سایت تعمیرات اراسرویس رسیدیم. مشکلات ماشین لباسشویی آاگ aeg را برایتان نام بردیم و هر یک را به اختصار توضیح دادیم. البته برند آاگ محصولات خود را با بالاترین سطح از کیفیت می‌سازد. بنابراین به ندرت پیش می‌آید که نمونه‌های درجه یک از لباسشویی‌های این برند دچار مشکل شوند. با این وجود تصمیم گرفتیم مشکلات رایج این برند از لباسشویی را با شما در میان بگذاریم؛ چرا که معتقدیم، دانستن هیچ وقت بد نیست و اطلاعات این مقاله حتماً روزی به کارتان می‌آید.

دکمه بازگشت به بالا