عمومیکسب و کار استانها

پماد برای خارش زگیل تناسلی

درمان‌های زگیل تناسلی شامل داروهای موضعی مانند کرم‌ها و پمادها و روش‌های جراحی از جمله انجماد، برداشتن و برداشتن لیزر است. در میان این درمان ها صابون برای رفع زگیل نیز گاها موثر واقع شده است. زگیل تناسلی به دلیل ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، بنابراین این زگیل ها ممکن است پس از درمان دوباره عود کنند. در این مقاله از به بررسی کامل همه چیز درباره انواع بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی می پردازیم. با ما همراه باشید.

زگیل تناسلی چیست؟

سالانه حدود 400000 نفر در ایالات متحده به مبتلا می شوند. HPV انواع 6 و 11 باعث 90 درصد موارد زگیل تناسلی می شود. حدود 30 درصد از زگیل‌های تناسلی ظرف 4 ماه پس از ظهور خود به خود از بین می‌روند و حدود 90 درصد عفونت‌های HPV در عرض 2 سال پس از عفونت برطرف می‌شوند.

با این حال، این ویروس می تواند یک دوره نهفتگی داشته باشد، به این معنی که علائم ممکن است ماه ها یا سال ها پس از عفونت اولیه ظاهر شوند یا دوباره ظاهر شوند. در صورتی که بخواهید از گانودرما برای درمان استفاده کنید برای خرید و اطلاع از قیمت صابون گانودرما می توانید به آنلاین شاپ های معتبر پیام دهید و استعلام قیمت بگیرید.

یک فرد ممکن است به HPV مبتلا شود و در اثر تماس پوست به پوست در حین رابطه جنسی تناسلی یا مقعدی دچار زگیل تناسلی شود. در موارد نادر، افراد ممکن است در اثر دادن یا دریافت رابطه جنسی دهانی با شریک جنسی مبتلا به زگیل تناسلی در دهان یا ناحیه تناسلی، دچار زگیل شوند. گاهی اوقات، افراد می توانند زگیل تناسلی را در حین زایمان طبیعی به نوزاد منتقل کنند.

تشخیص و آزمایش درمان زگیل تناسلی :

اگر فردی مشکوک به زگیل تناسلی است، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرد. پزشکان به طور کلی می توانند زگیل تناسلی را با معاینه فیزیکی تشخیص دهند که شامل بررسی نواحی تناسلی و رکتوم است.

با این حال، برخی از افراد ممکن است از مراجعه به یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای تشخیص زگیل تناسلی احساس ناراحتی کنند. اگرچه آزمایش‌های خانگی برای عفونت‌های مقاربتی (STIs) در دسترس هستند، اما به‌طور خاص به دنبال انواع HPV که می‌توانند باعث زگیل تناسلی شوند، نمی‌گردند. بنابراین، فرد باید برای تشخیص دقیق از پزشک راهنمایی بگیرد.

علائم زگیل تناسلی :

اگر فردی زگیل تناسلی داشته باشد، ممکن است متوجه موارد زیر شود:

  • خارش، سوزش یا ناراحتی در جایی که زگیل ظاهر می شود
  • زگیل های گوشتی که اندازه آنها از بزرگ تا خیلی کوچک متغیر است
  • زگیل روی لب، دهان، زبان یا گلو، اگرچه این موارد بسیار نادر هستند
  • زگیل هایی که در یا روی واژن، فرج، دهانه رحم، آلت تناسلی، کیسه بیضه، مقعد یا کشاله ران ظاهر می شوند.

چه زمانی باید زگیل تناسلی درمان شود؟

برخی از زگیل‌ های تناسلی به خودی خود و بدون درمان برطرف می‌شوند. اگر فردی زگیل تناسلی داشته باشد که باعث ناراحتی نمی شود، ممکن است نیازی به مراقبت های پزشکی نداشته باشد. اما اگر فرد دچار پیسی باشد میتواند از صابون گانودرما برای پیسی بهره ببرد. علاوه بر این، تحقیقات از جستجوی درمان برای زگیل های تحت بالینی یا نامرئی توصیه می کند. قبل از بحث در مورد گزینه های درمانی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی، آنها باید در مورد سایر شرایط بهداشتی و اینکه آیا باردار یا شیرده هستند به آنها بگویید.

داروها و درمان های موضعی برای زگیل تناسلی :

درمان های موضعی برای زگیل تناسلی ممکن است بسیار موثر باشد. این نوع درمان شامل:

  • تقویت کننده های سیستم ایمنی در یک کرم موضعی، مانند ایمیکیمود
  • اسید تری کلرواستیک ب%D
دکمه بازگشت به بالا