هر آنچه باید در مورد خرید کفش ورزشی بدانید؟

در دنیای ورزش و تناسب اندام، راحتی، حمایت و موفقیت شما از پایه شروع می‌شود – یا بهتر است بگوییم از پا! فرقی نمی‌کند که آماتور هستید (خوش آمدید!)، یا حرفه‌ای (به به! دم شما گرم!)، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم در هنگام خرید کفش ورزشی چه نکاتی مهم هستند!

وقتی قصد خرید کفش زنانه اسپرت و یا کفش ورزشی مردانه را دارید قبل از اینکه برندها، مدل‌ها، سبک‌ها و سایز‌های مختلف را بررسی کنید، از خود بپرسید، بیشتر اوقات چه نوع فعالیتی را با کفش‌هایم انجام خواهم داد؟ مانند بسیاری از چیزها در دنیای سلامتی و ورزش، هیچ چیزی نیست که برای همه مناسب باشد.

  هر ورزشی به کفش مخصوص به خود نیاز دارد. مدل‌های بی‌شماری در قفسه‌های فروشگاه‌های کفش ورزشی چیده شده‌اند. اما کدام کفش ورزشی مردانه یا زنانه برای شما بهترین است؟ هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برای خرید کفش ورزشی، اسپورتلند به شما می‌گوید چه نکاتی اهمیت دارد.

نوع حرکت در ورزش‌های مختلف متفاوت است و به همین میزان تفاوت در انواع مختلف کفش‌های ورزشی نیز وجود دارد. گاهی اوقات به یک ویژگی خاص نیاز است، گاهی اوقات بالشتک بیشتر یا پایداری کامل را می‌خواهید.

نکات مهم برای خرید کفش ورزشی

·         تناسب باید درست باشد

پای هر شخص متفاوت است. برخی باریک‌تر، برخی دیگر پهن و کوتاه هستند. مهم است که پا تحت فشار نباشد و یا فضای زیادی بین اطراف پا وجود نداشته باشد.

·         همه ورزش ها یکسان نیستند

بین جایی که ورزش می‌کنید (در داخل خانه، در باشگاه یا خارج از منزل مثل روی سطوح سخت مانند آسفالت یا کف جنگلی نرم) تفاوت وجود دارد.

·         خرید کفش ورزشی مردانه به جای زنانه و بالعکس

کفش ورزشی زنانه و مردانه از نظر تناسب با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال، زنان معمولاً پای باریک‌تری دارند. علاوه بر این، وزن و ویژگی‌های دو جنس معمولاً بسیار متفاوت است.

·         اندازه مناسب را پیدا کنید

یک قانون کلی می‌گوید که باید کفش ورزشی را یک سایز تا یک سایز و نیم بزرگتر از سایز کفش معمولی خود بگیرید. یعنی وقتی کفش ورزشی خود را به پا می‌کنید و می‌ایستید باید به اندازه عرض انگشت شست در جلوی انگشت بزرگ پایتان فضا وجود داشته باشد.

·         به موقع کفش نو بخرید

حداکثر بعد از 1000 تا 1200 کیلومتر یا بعد از دو سال،  باید به فکر خرید کفش ورزشی جدید خود باشید.

·         از توصیه متخصصان استفاده کنید

قبل از اینکه به دنبال خرید کفش ورزشی خود در اینترنت بگردید، از یک فروشگاه تخصصی، مشاوره بگیرید.

·         تغییر اندازه پا را درنظر داشته باشید

هنگام خرید کفش ورزشی به یاد داشته باشید که پاهای شما همیشه در طول روز یک اندازه نیستند. در عصر ممکن است تا چهار درصد افزایش سایز داشته باشید.

·         گران بودن لزوماً به معنای بهتر بودن نیست

هزینه‌های بالاتر برای خرید کفش ورزشی لزوماً به معنای کیفیت بهتر نیست. اما قطعاً برندهای معتبر گرانتر از سایر کفش‌ها هستند. شما برای خرید کفش ورزشی نایک یا آدیداس باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. برندهای ایرانی خوبی با قیمت منصفانه وجود دارند که می‌توانید کفش ورزشی مردانه ایرانی خود را از این برندها تهیه کنید.

نکات تخصصی برای خرید کفش ورزشی زنانه و مردانه

امروزه کفش‌های ورزشی بسیار تخصصی هستند. کفشی که برای یک فعالیت مناسب است، آن را برای فعالیت دیگری مناسب نمی‌کند.

چیزی که یک کفش دویدن را باورنکردنی می‌سازد، یک کفش ورزش داخل سالن بسیار بسیار بد را ایجاد می‌کند. یک کفش کوهنوردی مردانه از یک کفش ورزشی مردانه فوتسال متفاوت خواهد بود. پوشیدن کفش مناسب برای ورزش، تمرین شما را آسان‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کند.

خرید کفش ورزشی دویدن

به طور کلی در این کفش‌ها بالشتک زیادی برای جذب ضربه وجود دارد. هدف از انتخاب کفش دویدن مناسب باید بهبود راحتی و عملکرد و کاهش احتمال آسیب باشد.

هر قدمی که برمی‌دارید ضربه‌ای به پا وارد می‌کند که می‌تواند منجر به آسیب شود. به حداقل رساندن این نیروها می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلاتی مانند درد ساق پا، شکستگی فشاری، تاندونیت و زانو درد کمک کند.

خرید کفش ورزشی پیاده روی

کفش‌های پیاده‌روی دارای کفی ضخیم و آج بزرگ‌تر هستند که ثبات را در زمین‌های ناهموار و طبیعی بهبود می‌بخشند.

اگر در فضای باز و با شرایط آب و هوایی مختلف بیرون می‌روید، ضد آب بودن کفش‌های شما نیز کمک می‌کند زیرا پاهای خیس می‌توانند ناراحت کننده باشند. کفش ورزشی اسکیچرز مدل‌های زیادی مناسب پیاده روی دارد.

خرید کفش باشگاه بدنسازی

کفی سخت، پایدار، غیر قابل تراکم و پشتیبانی زیاد برای حفظ پایداری شما در هنگام تحمل وزنه‌های سنگین از مشخصات یک کفش برای رشته‌های قدرتی است.

کفش‌های متنوعی در باشگاه‌های بدنسازی پوشیده می‌شوند. از کفش‌های تنیس گرفته تا صندل. اگر تمرینات قدرتی زیادی انجام می‌دهید، کفش‌های شما می‌توانند تفاوت قابل توجهی در تمرینات‌تان ایجاد کنند.

در هنگام خرید کفش‌ مردانه اسپرت باید بدانید که یک کفش مناسب هیچ خاصیت ضربه‌گیری ندارد، اما در عوض حمایت زیادی را ارائه می‌دهد. برخی از آن‌ها دارای تسمه‌هایی در وسط پا هستند تا پایداری را بیشتر کنند.

خرید کفش ورزشی برای کراس فیت

کفش‌های کراس فیت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید برای فعالیت‌های مختلف از آن استفاده کنید.

آن‌ها نسبت به کفش‌های دویدن سفت‌تر و نسبت به کفش‌های وزنه‌برداری ضربه‌گیرتر هستند.

جایگزینی برای کفش کراس فیت، کفش‌های ورزشی مینیمالیست هستند که سبک، انعطاف پذیر و دارای بالشتک کمی هستند. این کفش‌ها برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها از جمله تمرینات قدرتی، دویدن، دوچرخه‌سواری و کلاس‌های ورزشی گروهی مناسب هستند.

خرید کفش ورزشی تخصصی نه تنها به شما کمک می‌کند تا نتایج عملکرد خود را به حداکثر برسانید بلکه شما را راحت و ایمن نگه می‌دارد.

فروشگاه اینترنتی اسپورتلند با اعتبار و خوشنامی و نیز با محوریت قرار دادن مشتری بر این باور است که مصرف کننده ایرانی لایق بهره‌مندی از باکیفیت‌ترین و بهترین برندهای روز دنیاست.

برای خرید کفش ورزشی، اسپورتلند بهترین فروشگاهی است که می‌توانید آن را انتخاب کنید.  شما بدون اتلاف وقت، در مناسب‌ترین مکان ممکن (منزل، محل کار، یا …)، قادر خواهید بود متنوع‌ترین محصولات را با هم مقایسه کرده و پس از ارزیابی کمی و کیفی، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

دکمه بازگشت به بالا