عمومیکسب و کار استانها

بهترین لپ تاپ های دانش آموزی 2023

لپ تاپ ها به ابزاری ضروری برای موفقیت دانش آموزان در تحصیل تبدیل شده اند. با گزینه های بسیار زیادی که در بازار موجود است، انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانش آموزان می تواند کاری دلهره آور باشد. لپ تاپ دانشجویی عالی باید ترکیبی از عملکرد، قابلیت حمل، دوام و مقرون به صرفه بودن داشته باشد. همچنین باید جدیدترین ویژگی‌هایی را داشته باشد که نیازهای دانش‌آموزان امروزی را برآورده کند، مانند عمر باتری طولانی، صفحه‌کلید راحت و نمایشگر با کیفیت بالا. در این مقاله، تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی سال 2023 را بررسی می‌کنیم که با این معیارها مطابقت دارند و در زمینه‌های مربوطه خود عالی هستند و به دانش‌آموزان در رسیدن به موفقیت تحصیلی کمک می‌کنند.

نکاتی که هنگام خرید لپتاپ‌های دانش آموزی باید به آن توجه کرد:

پردازنده

همانطور که باید انتظار داشت، هرچه پردازنده (CPU) جدیدتر باشد، لپتاپ قدرت و عملکرد بهتری خواهد داشت. توصیه می‌کنیم لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کنید که از تراشه‌های سری Core اینتل بهره می‌برند، چرا که این لپ‌تاپ‌ها نسبت به سری اولیه Celeron توانایی بیشتری داشته و برای کارهای اساسی و مهم برای دانش آموزان مانند مرور عمومی وب، پخش ویدیو یا تایپ اسناد word به خوبی کار می‌کند.

صفحه نمایش

از آنجایی که فرزند شما احتمالاً از رایانه هم برای کار و هم برای بازی استفاده می‌کند، باید صفحه نمایش با کیفیت و با وضوح خوب داشته باشد. مدلی را انتخاب کنید که وضوح Full HD دارد، یعنی 1920 x 1080 پیکسل. هرچه این اعداد بزرگتر باشند، جزئیات تصویر روی صفحه نمایش بیشتر خواهد شد.

حافظه

دو نوع حافظه وجود دارد که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید: RAM که اساساً حافظه کوتاه مدت بوده و هارد دیسک که حافظه بلند مدت رایانه شما است.

حافظه بلند مدت، مواردی را که می‌خواهید به مدت طولانی نگه و دسترسی داشته باشید، ذخیره می‌کند. SSD یا درایوهای حالت جامد (HDD) بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر از ذخیره سازی eMMC هستند.

برای RAM، 4 گیگابایت مقدار پایه‌ای است که برای لپتاپ‌های دانش آموزی کافی بوده و معمولاً با آن عرضه می‌شوند. 8 گیگابایت رم حالت ایده آل برای این لپ‌تاپ مناسب دانش آموزان است چرا که می‌توانند به راحتی چندین برنامه را به طور همزمان اجرا کنند و مهارت‌های خوبی را یاد بگیرند.

قابلیت اتصال

حتماً به هنگام خرید از پشتیبانی لپ تاپ از آخرین استانداردهای بی‌سیم Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.0 اطمینان پیدا کنید. این ویژگی‌ها بسیار مهم هستند؛ چرا که لپ‌تاپ شما به‌طور یکپارچه با جدیدترین هدفون‌ها، بلندگوها جفت شده و از آخرین استانداردهای Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند تا بتوانید سریع‌ترین و مطمئن‌ترین سرعت دانلود را دریافت کنید.

علاوه بر موارد فوق، باید به سیستم عامل لپ تاپ نیز توجه کنید. کروم‌بوک‌ها که اغلب ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها هستند، سیستم عامل ChromeOS دارند. این‌ها از مرورگر وب کروم به عنوان رابط اصلی لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. اگر Chromebook بخرید، فرزندتان از برنامه‌های مبتنی بر وب مانند Google Docs برای ایجاد کار خود استفاده می‌کند که سپس به صورت آنلاین ذخیره می‌شود. لپ‌تاپ‌های کروم همچنین می‌توانند برنامه‌های اندرویدی منتخب را دانلود کنند، اما اغلب مقدار کمتری فضای ذخیره‌سازی داخلی دارند؛ بنابراین قیمت پایین‌تری دارند.

سایر لپتاپ‌های دانش آموزی با ویندوز 10 در حالت S عرضه می‌شوند؛ شما فقط می‌توانید برنامه‌ها را از فروشگاه مایکروسافت نصب کنید. با این حال، می‌توانید به صورت رایگان به نسخه کامل ویندوز 10 ارتقا دهید. به این ترتیب، می‌توانید طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها را دانلود کنید.

در نهایت، لپ‌تاپ‌های اپل سیستم‌عامل OS X را اجرا می‌کنند که یک سیستم عامل تمیز و آسان برای استفاده بوده و نسبت به دیگر بپ‌تاپ‌ها گران‌تر است. اگر لپ‌تاپ صفحه‌نمایش لمسی می‌خواهید که دو کاره بوده و می‌توان از آن به عنوان تبلت نیز استفاده کرد، باید لپ‌تاپ Chromebook یا Windows را انتخاب کنید زیرا مک‌بوک‌ها صفحه‌نمایش لمسی ندارند. در یک لیست قیمت لپ تاپ استوک نیز می توانید دنبال گزینه های مناسب باشید.

در ادامه چند لپ تاپ مناسب دانش آموزی  معرفی شده است…

Lenovo Lenovo Chromebook Flex 5

یکی از بهترین لپ تاپ های دانش آموزی

مزایا

پورت‌های USB-C در دو طرف برای شارژ

حرفه‌ای

صفحه نمایش لمسی با پشتیبانی از قلم

معایب

روشنایی و کیفیت صفحه نمایش متوسط است

مشخصات:

پردازنده : نسل دهم اینتل Core i3 (دو هسته‌ای)

صفحه نمایش : صفحه نمایش لمسی 13 اینچی Full HD

حافظه : گیگابایت رم، 64 گیگابایت eMMC

قابلیت اتصال : ، دو پورت USB-C، پورت USB-A

عمر باتری : 10 ساعت

AcerAspire 5

مزایا

حرفه‌ای

مجهز به درگاه‌های اترنت و HDMI

پردازنده قدرتمند

معایب

فاقد صفحه لمسی است

مشخصات:

تراشه : Wi-Fi 6، دو درگاه USB-C، درگاه USB-A

صفحه نمایش : صفحه نمایش IPS 15.6 اینچی Full HD

حافظه : 4گیگابایت رم، 128 گیگابایت SSD

اتصال : Wi-Fi 6 ، Port USB-C، سه درگاه USB-A ، HDMI، بندر اترنت

عمر باتری : 5 ساعت

Lenovo Chromebook Duet

مزایا

کیبرد جدا شونده

عمر باتری 11 ساعته

معایب

بدنه محکمی ندارد

مشخصات:

 

پردازنده : پردازنده MediaTek Helio P60T (هشت هسته ای)

صفحه نمایش : صفحه نمایش 10.1 اینچی Full HD IPS

حافظه : 4گیگابایت رم، 64 گیگابایت eMMc

قابلیت اتصال : Wi-Fi 5، پورت USB-C، پین های پوگو پنج نقطه ای

عمر باتری : 10 ساعت

Acer Chromebook Spin 713

مخصوص کودکان

مزایا

نمایشگر عالی

داشتن پورت همه کاره

معایب

فاقد حسگر اثر انگشت

مشخصات:

پردازنده : نسل دهم اینتل Core i3 (دو هسته‌ای)

صفحه نمایش : 5اینچی 2K IPS

حافظه : 8گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD

قابلیت اتصال : Wi-Fi 6، دو پورت USB-C، یک پورت USB-A، HDMI

عمر باتری : 10 ساعت

در نتیجه، از آنجایی که فناوری همچنان به شکل دادن به آینده آموزش ادامه می دهد، داشتن یک لپ تاپ قابل اعتماد و کارآمد برای دانش آموزان بسیار مهم است. با لیست ما از بهترین لپ تاپ های دانشجویی برای سال 2023، می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و دستگاه مناسبی را انتخاب کنید که نیازها و بودجه شما را برآورده کند. از عملکرد گرفته تا عمر باتری، قابلیت حمل تا دوام، این لپ‌تاپ‌ها در زمینه‌های مربوطه خود عالی هستند و مطمئناً تجربه تحصیلی شما را افزایش می‌دهند. پس همین امروز روی یک لپ تاپ دانشجویی باکیفیت سرمایه گذاری کنید و قدمی به سوی موفقیت تحصیلی بردارید!

دکمه بازگشت به بالا