عمومیکسب و کار استانها

امنیت در ضد سرقت چقدر است؟

چگونه امنیت دربهای ضد سرقت را افزایش دهیم؟

با توجه به اینکه امنیت مبحثی کاملا نسبی است لذا اگر بخواهیم در مورد دربهای ضد سرقت میزان امنیت را مقایسه کنیم باید فاکتورهای افزایش امنیت را بررسی کنیم .

  1. اولین پارامتر تاثیر گذار در امنیت دربهای ضد سرقت چهارچوب درب میباشد، با توجه به اینکه ضخامت چهارچوب متفاوت میباشد و برخی از چهارچوب های درب ۱/۵ میل ،برخی ۲ میل و برخی ۱میل استفاده می شود، در نتیجه هر چه ضخامت بیشتر باشد استقامت بالاتری دارد علاوه بر جلوگیری از تاب برداشتن بخصوص در اواسط چهارچوب ، امنیت بیشتری را ایجاد میکند.
  2. کلاف درب ضد سرقت کلاسیک: یکی دیگر از آیتمهای تاثیر گذار در امنیت درب میباشد ،با توجه به اینکه سارقان از روش دیلم استفاده میکنند لذا باید کلاف درب مستحکم باشد .در این بخش هم ضخامت های گوناگونی استفاده میشود (۱/۲۵-۱/۵ میل ) که مسلما هر چه ضخامت بیشتر باشد امنیت بیشتر است البته شایان ذکر است با توجه به وزن زیاد دربها تناسب بین ضخامت کلاف درب و تعداد لولا باید رعایت شود .
  3. ضخامت ام دی اف : شاید در نگاه اول ضخامت ام دی اف در مورد درب ضد سرقت برجسته تاثیری در امنیت نداشته باشد ولی قطعا ضخامت ۱۰ میل در مقایسه با ۸ میل با توجه به ضخامت و تراکم بیشتر شکست پذیری کمتری دارند.
  4.  قفلها از موارد پر رنگ امنیت در مورد درب ضد سرقت میباشد لذا بیشترین برندهایی که استفاده می شود کاله ترکیه ،داف ترکیه ،قفلهای ایرانی است که البته قفل کاله با توجه به حجم بسیار زیاد هم اصل و هم تقلبی دارد که تشخیص آن بسیار سخت می باشد ، مگر اینکه از نماینده اصلی شرکت ترکیه در ایران خریداری شود.
  5. شبکه فلزی داخل درب ضد سرقت ، یکی دیگر از پارامترهای امنیت در مورد درب ضد سرقت میباشد که در بعضی از مدلها این شبکه به صورت کامل استفاده میشود . و در برخی دیگر ۷۰ درصد و ۵۰ درصد و حتی ۲۰  درصد متناسب با کیفیت ساخته میشود.
  6. پین های ثابت از دیگر مواردی است در امنیت درب تاثیر گذار است ، با توجه به اینکه این پین ها سمت لولای درب قرار میگیرد لذا مانع از باز شدن درب از داخل منزل میشود .
  7. رزت هایی که روی سیلندر درب قرار می گیرند نقش پوششی روی سیلندر دارد و هر چه از آلیاژ با کیفیت تری استفاده شده باشد ایمن تر است و نقش بسزایی در امنیت دارد .
  8. صرف نظر از مواردی که ذکر شد آپشن هایی که اضافه کنیم به درب ضد سرقت جهت بالا بردن امنیت به قرار زیر میباشد : اولین مورد قفل مرکزی است که وقتی ۸ زبانه اضافه میشود از بالا و پایین هم درب و چهارچوب را درگیر میکند ،آیتم دیگر اضافه کردن دزدگیر است و با توجه به اینکه زمانی که درب باز میشود اگر کد وارد شده اشتباه باشد آژیر به صدا در می آید پس ضریب امنیتی خوبی ایجاد میکند . مورد بعدی دستگیره دیجیتال میباشد که انواع گوناگونی دارد از قبیل کارتی، اثر انگشت البته شایان ذکر است دستگیره دیجیتال قفل های بسیار ضعیفی دارد و سریع در مقابل ضربه صدمه می خورد.
  9. در نهایت چشمی دیجیتال به لحاظ ویژگی عکس گرفتن از افراد پشت درب مانند دوربینهای نظارتی عمل میکند که خاصیت بازدارندگی دارد و لذا در بالا بردن امنیت نقش ایفا میکند ، و میتواند مدارک خوبی از سارق در دست داشت.
  10. از جمله آپشن هایی که برای امنیت میتوان اضافه کرد قفل آژیردار است که زمانی که سارق کوچکترین ضربه ای به قفل زد شروع به آژیر زدن میکند و  از تخریب درب جلوگیری میکند.

در ادامه به طور مفصل تر به مطلب افزایش ایمنی درب ضد سرقت می پردازیم.

در اینجا باید بدانید اگرچه درب های ضدسرقت خود می‌ توانند تا حد زیادی افراد را به این خواسته شان برسانند اما روش هایی نیز برای بالا بردن و تقویت امنیت درب ضد سرقت نیز وجود داشته که توجه به آن به شما کمک می کند تا دغدغه تا حد زیادی رفع گردد. با توجه به اینکه در دنیای امروز اهمیت امنیت بسیار بالا می باشد طبیعتا همواره افراد به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند امنیت را دوچندان کنند پس بهتر است در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با بهترین روش های افزایش امنیت درب ضد سرقت آشنا کنیم.

امروزه مشاهده می شود که درب های ضد سرقت جزو یکی از پرکاربرد ترین انواع درب ها در منازل بوده زیر این درب ها  جهت افزایش امنیت خانه ها بسیار مناسب می باشند. اما در اینجا شاید سوالی که برای بسیاری از مشتریان به وجود آمده در خصوص امنیت درب ضد سرقت است. به طوری که شاید بسیاری از افراد سوال کنند آیا تمامی دربهای ضد سرقت امنیت کامل دارند یا باید در خرید این درها دقت زیادی شود؟ از آنجایی که درب های ضد سرقت در دسته های مختلفی قرار می گیرند امروزه علاوه بر امنیت آن به زیبایی درب ها نیز دقت زیادی می‌ شود پس طبیعتاً نیاز است که در خرید این درب ها کمی وسواس به خرج داده تا بتوانید با بررسی امنیت درب ضد سرقت، بهترین نوع آن را خریداری کنید.

ویژگی امنیتی درب ضد سرقت

بدون شک درب های ضد سرقت امنیت بسیار بیشتری نسبت به درهای معمولی داشته زیرا ساختار این محصول به گونه ای بوده که  نشان می‌دهد این درب ها جهت این امر تولید شده است اما در اینجا طبیعتاً درب ضد سرقت امن ویژگی های خواهد داشت که خریداران با توجه به این ویژگی ها می توانند بهترین نوع محصول را خریداری کنند.

توجه داشته باشید یکی از مهمترین ویژگی های امنیتی درب ضد سرقت، توجه به برندی است که آن را انتخاب می کنید زیرا بعضی از برندها دارای گواهی ضدسرقت اتحادیه اروپا بوده که این امر طبیعتا نشان می دهد این محصول از مرغوبیت بالایی برخوردار است همچنین همواره باید سعی شود که از شرکت هایی که در مدت زمان طولانی در تولید دربهای ضد سرقت فعالیت داشته ‌اند این درب ها خریداری شود زیرا طبیعتاً تجربه این شرکت ها بیشتر خواهد بود. علاوه بر این از دیگر ویژگی های مهم که برای امنیت درب ضد سرقت مورد توجه قرار می‌گیرد، در خصوص ورقه فولادی به کار رفته در این درب می باشد.

توجه داشته باشید طبیعتاً هر چه ورق فولادی به کار رفته در درب ضد سرقت مقاوم تر باشد، امنیت این درب نیز بالاتر خواهد بود به طوری که نمی توان گفت استفاده از یک ورق فولادی نازک در درب ضد سرقت، دلیلی بر ایمنی آن است. همچنین در خصوص ویژگی ‌های این درب ها باید بدانید تمامی چارچوب های درب ضد سرقت ایمن دارای نوار دزدگیر بوده و همچنین کیفیت بسته شدن این درب، نشان دهنده ایمن بودن واقعی آن می باشد. اولا آن نیز باید کاملاً قابل تنظیم بوده زیرا لولای جوش این توانایی را ندارد که امنیت کامل برای درب ضد سرقت به وجود آورد. توجه داشته باشید این درب ها لازم است با بتن یا پلاستوفوم پر شود که اگرچه محصولاتی که با پلاستوفوم پر می‌شوند گران تر هستند اما امنیتی که ارائه می دهند نیز دو چندان می باشد.

جنس درب ضد سرقت چه باشد تا امنیت بیشتری داشته باشد؟

در حال حاضر انواع مختلفی از درب های ضد سرقت در بازار موجود هستند که توسط برندهای مختلف تولید شده اند که طبیعتا در  مواد اولیه بکار رفته در ساخت این درب ها تفاوت های عمده ای دیده می شود. باید بدانید امنیت دربهای ضد سرقت تا حد زیادی به جنس این درب ها بستگی دارد به طوری که متریال های مختلفی جهت ساخت درب مورد استفاده قرار گرفته و بدون شک فولاد و آلومینیوم بهترین جنس جهت بالا بردن امنیت درب ضد سرقت می باشد

اما در بسیاری از موارد برای دربهای ضد سرقت ویلاها مشاهده می ‌شود که از چوب و حتی فایبرگلاس جهت ساخت درب ضد سرقت استفاده شده که این موارد اگرچه زیبایی در را دو چندان می‌کند اما طبیعتاً به اندازه آلومینیوم و فولاد امنیت نخواهد داشت. با این حال اگر شما نگران امنیت محل سکونت، فروشگاه دفتر کار خود هستید بهتر است از درب ضد سرقت فولادی استفاده کرده زیرا این درب بیشترین دوام و مقاومت را در برابر فشار و صدمات داشته و استفاده از آن موجب می‌شود که امنیت مکان مورد نظر شما دو چندان شود.

ضخامت درب ضد سرقت امن

نکته دیگری که در امنیت درب ضد سرقت باید مد نظر قرار گیرد ضخامت این درب ها می باشد. توجه داشته باشید به طور کلی استفاده از ورقه های نازک و آلیاژهای ضعیف اگرچه می‌تواند قیمت این درب ها را کاهش داده و در بعضی مواقع نیز منجر به زیبایی درب شود اما طبیعتا یکی از مهمترین راه های افزایش ایمنی درب ضد سرقت، ضخامت مناسب این درب ها می باشد. به طوری که ضخامت ورق های به کار رفته در درب ضد سرقت ایمن بیش از یک میلیمتر می باشد که این امر نشان دهنده استحکام این نوع در است. البته باید بدانید که در حال حاضر شرکت‌های تولیدی این درها را در اندازه ها و سایز های سفارشی مشتریان نیز تولید می نمایند.

قفل درب ضد سرقت

  امنیت درب ضد سرقت با توجه به نوع قفل آن نیز متفاوت می باشد. به طوری که باید بدانید قفل مناسب جزو عوامل بسیار مهم جهت ایجاد امنیت درب ضد سرقت می باشد با وجود اینکه قفل امنیت درب را بیشتر کرده لازم است قفلی که برای این درب انتخاب می شود از بهترین جنس بوده تا به راحتی شکسته نشود و سارق نتواند به مکان مورد نظر برسد.

اگر بر روی درب های ضد سرقت قفل معمولی نصب شود دیگر این درب خاصیت ضدسرقتی نداشته و سارق به راحتی می ‌تواند با باز کردن قفل وارد منزل شود. در خصوص ویژگی ‌های قفل های به کار رفته در درب ضد سرقت ایمن باید بدانید که این قفل ها به صورت چند زبانه بوده که با هر بار گردش کلید زبانه های قفل در داخل چهارچوب وارد گردد. در اینجا طبیعتا هر چه تعداد این زبانه ها بیشتر باشد امنیت درب ضد سرقت بیشتر خواهد شد. با این حال مشاهده می‌شود که بهترین نوع قفل برای دربهای ضد سرقت قفل های دیجیتال می باشند.

امنیت درب ضد سرقت چینی

همانطور که می دانید در حال حاضر انواع درب های ضد سرقت، تولیدی کشورهای چین، ایران و ترکیه می باشد که طبیعتا امنیت هر کدام از این درب ها متفاوت است. حال در خصوص امنیت درب های ضدسرقت چینی باید بدانید به طور کلی درب ضد سرقت چینی دارای لولای مخفی است و چارچوب آن قطر ۷ داشته که به صورت تخت می باشد. این درب ها از نظر وزن در دسته درب های ضد سرقت سبک قرار گرفته از این رو قیمت پایینی دارد که این امر نیز موجب شده است امنیت آن تا حدی کاهش پیدا کند. به طور کلی درب های ضد سرقت چینی در کیفیت های مختلفی تولید شده که البته با وجود سبک بودن و قیمت کم، امنیت آن نیز کمتر می باشد.

شایان ذکراست در حال حاضر دربهای ضدسرقت فلزی ( چینی ) با برندهای مختلفی درایران عرضه می شود که هرکدام مشخصات فنی مختلفی دارند برای اینکه مصرف کنندگان عزیز بهترین تصمیم را در خرید داشته باشند لازم است  به مواردی که کیفیت درب ضدسرقت چینی راتعریف می کند توجه داشته باشید  .

امنیت درب ضد سرقت ترک

اما یکی دیگر از انواع دربهای ضد سرقت موجود در بازار ایران، درب ضد سرقت ترک است. به طور کلی باید بدانید کلیه دربهای  ترک دارای ورق سراسری و شبکه فولادی و محفظه قفل می باشد و بدون شک درب ضد سرقت ترک یکی از با کیفیت ترین و ایمن ترین درب های موجود در بازار بوده که با متریال اصلی تولید شده و این امر موجب می شود از قیمت بالاتری نیز برخوردار باشد. این درب ها دارای ساختار داخلی از ورق فولادی یکپارچه با پل های استحکام دهنده بوده و تمامی یراق آلات و قفل به کار رفته در آن نیز مارک دار است و دارای چند سال گارانتی خواهد بود. ضخامت مناسب این درب و همچنین وزن نسبت بالای آن نسبت به درب های ضد سرقت چینی نشان دهنده این است که امنیت ضد درب ضد سرقت ترک کاملاً مورد پسند مشتری می باشد.

 امنیت درب ضد سرقت ایرانی

 دسته دیگر از دربهای ضد سرقت موجود در بازار کشور، درب ضد سرقت ایرانی بوده که  لازم است بدانید این محصول نیز به گفته بسیاری از متخصصین کیفیتی برابر با درب ضد سرقت ترک داشته با این حال می توان گفت بسیار مقاوم می باشد و از قفل ها و یراق آلات مناسبی در آن استفاده شده است. متخصصین ایرانی با در نظر گرفتن امنیت درب ضد سرقت سعی کردند بهترین نوع محصول را تولید کرده و روانه بازار کنند که این امر موجب شده نمونه ایرانی این محصول در حال حاضر با نمونه های خارجی و ترکی رقابت داشته باشد.

آیا درب ضد سرقت ارزان امنیت دارد؟

اما یکی از مهمترین سوالاتی که در خصوص امنیت درب ضد سرقت برای مشتریان پیش می‌آید در خصوص قیمت این محصولات است. به طوریکه بسیاری از مشتریان سوال می کنند آیا دربهای ضد سرقتی که قیمت مناسب تری دارند و ارزان تر به فروش می رسند دارای امنیت هستند یا خیر؟ به طور کلی باید بدانید، اگرچه یکی از مهم‌ترین راههای افزایش ایمنی درب ضد سرقت، استفاده از متریال های با کیفیت در این محصول می باشد که طبیعتاً این امر منجر به بالارفتن قیمت آن خواهد شد اما این امر صرفاً نشان‌ دهنده این نیست که درب های ضد سرقت ارزان ایمنی ندارد.

بلکه اگر شما از برند های مناسب اقدام به خرید این محصول کنید طبیعتا می توانید یک درب ضد سرقت ایمن را با قیمت مناسب تهیه نمایید. در بعضی مواقع شاید مشتری حتی با خریدن درب ضد سرقت گران بازهم امنیتی که مدنظرش باشد را دریافت نکند که در اینجا پیدا کردن فروشنده معتبر مهم می باشد.

منبع : superiordoorcompany

دکمه بازگشت به بالا