عمومیکسب و کار استانها

چه نوع پارچه ای برای لباس مجلسی مناسب است؟

معرفی 10 پارچه جدید 2023 مناسب دوخت لباس مجلسی شیک زنانه ?

دوره مجازی آموزش خیاطی: جنس پارچه مجلسی مهم ترین آیتم در‌خرید پیراهن مجلسی زنانه و دوخت لباس‌مجلسی است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهری دارد.هر پارچه مجلسی،‌‌ مناسب برای هر مدل خاصی از لباس ها طراحی شده است.از بافتن الیاف تار و پود به صورت دستی و یا دستگاه های بزرگ بافندگی ،پارچه تولید میشود که ممکن است کاملا نخی و یا ترکیب با انواع دیگر الیاف باشد.به طورکلی الیاف دارای سه دسته حیوانی،گیاهی و مصنوعی است که برحسب نوع نیاز تولید میشوند.

پارچه های مجلسی در انواع مختلف مانند :براق، مات، سفت و آهاردار و.. در بازار‌ موجود میباشند که متناسب با نیاز باید بهترین آن را انتخاب کرد تا زیباترین پیراهن مجلسی زنانه را خلق کرد. بنابراین از جنس‌های مختلف پارچه برای طراحی لباس‌های خاص و متفاوت استفاده میشود.در این مقاله سعی داریم بهترین پارچه مجلسی و انواع پارچه زنانه مجلسی را متناسب با نوع دوخت لباس معرفی کنیم. همراه ما در این آموزش دوخت تخصصی مانتو و لباس مجلسی باشید.

معرفی انواع جنس پارچه

.پارچه حریر

حریر پارچه ایست با ویژگی های منحصربفرد مانند شفافیت، سبکی و لطافت.در واقع دلیل لطافت حریر،حجم بالای الیاف پنبه بکار رفته در آن است.این پارچه برای مدل‌ لباس‌هایی که ریزش دارد و لخت است بسیار مناسب است و مخصوص پیراهن مجلسی زنانه مناسب لباس شب میباشد.حریر از متنوع ترین پارچه های مجلسی است که در انواع ساده و طرحدار، براق و مات ، لخت و آهاردار عرضه میشود.

پیراهن مجلسی زنانه بلند حریر شاین از بهترین های مجموعه سورن است که پیشنهادی ویژه برای علاقه مندان به لباس های حریر میباشد.این پیراهن زنانه بسیار مناسب فرم بدن سیبی است چراکه علاوه بر سبکی و راحتی، باعث ایجاد حفظ تعادل در فرم بدن میشود.

.پارچه ساتن

جنس ساتن ترکیبی از الیاف مختلف مانند : پنبه، ابریشم، نایلون و ..است که وزن بسیار کمی دارد و تنوع بالایی از نظر ضخامت و نرمی و … دارد.این پارچه برای دوخت پیراهن مجلسی زنانه بلند بسیار مناسب است و باعث درخشش استایل در شب مراسم میشود. پیراهن زنانه مجلسی بلند پاپیونی از فروشگاه سورن دارای طرحی جذاب و کاملا منطبق با دنیای مد است که به علاقه‌مندان پارچه مجلسی ساتن حسابی پیشنهاد میشود.

.پارچه مخمل

مخمل پارچه ایست با شاخصه‌هایی چون:استحکام و نرمی که جلوه‌ایی بسیار باشکوه و غنی را به لباس مجلسی زنانه میبخشد.جنس این پارچه از الیاف نخ ابریشم است که حضوری دیرینه به قدمت 4000 سال در صنعت مد دارد. با شنیدن نام پارچه مخمل ویژگی هایی چون: گرانقیمتی و نرمی و لوکس بودن در ذهن تداعی میشود. پیراهن زنانه مجلسی کوتاه مخمل از جدید‌ترین‌های کالکشن بهاره مجموعه سورن است که با دوخت و ظرافت منحصربفردش ، زیبایی خاصی را به استایل شما منتقل میکند.

.پارچه لمه

پارچه لمه را با میزان و شدت براقیت آن میشناسند که میتواند یکی از مناسب ترین‌ها برای دوخت لباس مجلسی زنانه باشد.از جمله ویژگی های پارچه لمه ریزش‌دار بودن،کش‌سانی و عدم نیاز به آستر است که آن را حسابی در بین طراحان مد محبوب ساخته است. درواقع لمه از تابیدن الیاف نقره و یا طلا در الیاف ابریشم و یا پنبه ساخته میشود که بسیار مناسب لباس شب است. پیراهن کوتاه مجلسی زنانه یقه دلبری را با جنس لمه میتوانید به راحتی از فروشگاه سورن خریداری بکنید.

.پارچه کرپ

کرپ پارچه ایست از جنس ابریشم که در گذشته در مناسبت های عزاداری از آن استفاده میشد اما امروزه با توجه به گسترش صنعت مد و فشن این پارچه فراگیر شده و به یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین پارچه ها برای دوخت لباس مجلسی زنانه مورد استفاده قرار میگیرد. فروشگاه سورن دارای متنوع ترین لاین پیراهن مجلسی زنانه و اورال زنانه ((هرآنچه که باید درباره اورال بدانید!)) از جنس کرپ است که مدل پیراهن مجلسی کوتاه پروانه‌ایی نمونه‌ایی از آن است.

.پارچه پولکی

اگر به دنبال جلب توجه و دیده شدن در مراسم های عروسی هستید پیشنهاد ما به شما پیراهن مجلسی زنانه با پارچه پولکی است که داری زرق و برق بسیار خاص و منحصربفرد است.پارچه پولکی از جمله اصیل ترین پارچه مجلسی است که کاربرد فراوانی در دوخت پیراهن عروس ،لباس مجلسی زنانه مخصوص شب و .. دارد. انواع پارچه پولکی را میتوان در بازار مشاهده کرد که شامل : پولک ریز یا درشت، تک رنگ یا چد رنگ(مولتتی کالر) و پولکی با زمینه تور و یا مخمل و.. میباشد. پیراهن مجلسی بلند پولکی از مجوعه سورن را میتوانید به راحتی با کلیک بر روی عکس خرید کنید و نهایت لذت را ببرید.

. پارچه گیپور

از جمله گران ترین پارچه های مجلسی برای دوخت لباس مجلسی زنانه بی شک گیپور است که دارای نقش و نگارهای زیاد و دیزاین شده با منجق و گل و الماس و یا مروارید میباشد که جلوه بسیار خاص و لوکسی را در استایل ایجاد میکند. این پارچه در انواع طرح و رنگ در بازار بفروش میرسد که رنگ مشکی آن از پرطرفدار ترین‌ها میباشد. پیراهن زنانه مجلسی بلند ثمین را به عنوان نمونه ایی جذاب از فروشگاه سورن به اشتراک میگذاریم و برای مشاهده بیشتر محصولات وارد دسته بندی پیراهن زنانه شوید.

پارچه ابریشم

از قدیم الایام در صنعت نساجی از پارچه ابریشم به عنوان یک پارچه اعیانی و گرانبها نام برده اند. این پارچه لوکس و ظریف از الیاف طبیعی ابریشم ساخته می شود و بخاطر درخشش، مقاومت و دوام بسیار محبوب است. هزینه‌ زیاد تولید ابریشم، باعث شده به عنوان یک پارچه گران قیمت معروف باشد.

پارچه تافته

از پارچه‌ تافته برای دوخت انواع لباس های مجلسی و دامن های پرنسسی استفاده می شود. این نوع پارچه یک گزینه عالی برای دوخت انواع لباس پفی است. پارچه تافته از درخشش کمی برخوردار است و تقریبا شبیه پارچه ساتن است.

پارچه دیسکو

از این نوع پارچه اغلب برای لباس های غیررسمی استفاده می شود ولی در برخی از موارد برای دوخت لباس مجلسی هم مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه دیسکو تقریبا از خانواده پارچمه لمه است. این نوع پارچه نسبتا ضخیم است و برای دوخت لباس های غیر رسمی تابستانی مناسب نیست.

پارچه ژرژت

ظرافت خاص و منحصربه فرد این پارچه باعث شده تا به یک گزینه عالی برای دوخت لباس های مجلسی تبدیل شود. این نوع پارچه از ابریشم تهیه شده است اما از الیاف مصنوعی نظیر ریون، ویسکوز و پلی‌ استر نیز ساخته می شود. پارچه ژرژت لخت است و دارای رنگ مات می باشد. از جمله انواع پارچه ژرژت می توان به پارچه دو ژرژت، ژرژت کشش، ساتن ژرژت، ژاکارد ژرژت و حریر ژرژت اشاره کرد.

پارچه شانتونگ

این نوع پارچه در گروه پارچه های لوکس و ارزشمند قرار دارد و برای دوخت لباس های درجه یک مردان و زنان مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه شانتونگ در دوخت انواع لباس عروس و لباس شب کاربرد دارد.

پارچه توری

این پارچه زیبا و منحصربه فرد برای دوخت انواع لباس مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه توری ظریف است و از الیاف ابریشمی، کتان، پنبه ای و مصنوعی تولید می شود. از ویژگی های این پارچه می توان به تنوع زیاد در طرح ها و رنگ های متفاوت اشاره کرد.

کلام نهایی..

همانطور که ذکر شد پارچه مهم ترین رکن انتخاب پیراهن مجلسی است و که در زیبایی هرچه تمام مدل دوخت پیراهن مجلسی و جذابیت استایل تاثیرگذار است.بنابراین برای خرید پارچه مجلسی موردنظر حتما با توجه به نوع مدل لباس مجلسی منتخب آن را خریداری کنید و سپس اقدام به دوختن نمایید.سپاس که تا انتهای مقاله همراه بودید.

منبع: دوره آموزش دوخت مانتو عبايي

دکمه بازگشت به بالا