عمومی

شاید بتوانید یخچال و ساید را خودتان تعمیر کنید!

تعمیرگاه تخصصی جنرال الکتریک در تهران

 

البته با قیمت‌های نجومی انواع لوازم خانگی از جمله یخچال و ساید برندهای مختلف خصوصاً جنرال الکتریک، به شما حق می‌دهم که در صورت کوچکترین مشکل که نشانه‌ای از خرابی یخچال باشد نگران شوید. خریدن یک یخچال نو می‌تواند هزینه‌های هنگفتی به شما تحمیل کند، بنابراین باید به فکر این باشید که هرچه زودتر این عیوب را تشخیص داده و برطرف کنید. معمولاً خرابی دستگاه‌های الکترونیکی به گونه‌ای است که اگر پشت گوش بیاندازید، سخت‌تر و پرهزینه‌تر خواهند شد.

شاید بتوانید یخچال و ساید را خودتان تعمیر کنید!

اما جای نگرانی نیست.برخی عیوب یخچال را خودتان هم می توانید تشخیص دهید و نیازی به مراجعه به تعمیرگاه‌ تخصصی یخچال نخواهد بود. البته اگر تا به حال آچار دستتان نگرفته‌اید! باز هم نگران نباشید، ما در کنار شما هستیم و به عنوان تعمیرگاه تخصصی یخچال و ساید جنرال الکتریک در تهران، در اسرع وقت برای عیب‌یابی و رفع مشکل یخچال شما در محل حاضر خواهیم بود.

خب حالا به اصل موضوع اشاره می‌کنم، یعنی عیوبی که خودتان هم می‌توانید تشیخص داده و برطرف کنید.

 

مشکل در اتصالات برقی

در ظاهر شاید بدیهی به نظر برسد، ولی خیلی اوقات مشکل اصلی همین است و یخچال یا ساید شما هیچ عیبی ندارد غیر از مشکل در اتصال برق. تعمیرکارها هم قبل از اینکه وارد مرحله عیب‌یابی از دستگاه شوند، تمام اتصالات برقی را چک می‌کنند. بنابراین اگر یخچال شما هم ناگهان از کار ایستاده، اول مطمئن شوید که پریز، سیم‌های متصل‌کننده، آداپتور یا محافظ جریان ورودی یخچال سالم هستند و اتصال برقرار است. اگر مطمئن شدید که اتصال برقرار است ولی باز هم یخچال خاموش بود. آنگاه باید به یک مرکز تخصصی تعمیرات یخچال و ساید تماس بگیرید. مرکز تخصصی ما برای برند جنرال الکتریک در خدمت ساکنین تهران است.

 

تنظیمات ترموستات یخچال جنرال الکتریک

ممکن است تنظیم دمای داخل یخچال و فریزر و ساید، کمتر از حد یا بیشتر از حد باشد. هر دو حالت می‌تواند شما را دچار مشکل کند. اگر دمای داخل یخچال بیش از حد بالا باشد، معمولاً باعث می‌شود که اصطلاحا داخل یخچال زودتر بو بگیرد چرا که ماندگاری مواد غذایی در آن کمتر شده و در اثر دمای بالاتر (که البته شاید شما سریعا حس نکنید) زودتر فاسد شوند. این وضعیت علاوه بر مشکل بوی نامطبوع یخچال، می‌تواند سلامتی شما را نیز به خطر بیاندازد. از طرف دیگر، دمای بیش از حد پایین یخچال هم می‌تواند باعث یخ‌زدگی شده و مصرف برق شما را بی‌جهت افزایش دهد. دلایل دیگری نیز می تواند باعث به هم خوردن تنظیم دمای یهچال شود از جمله عیوب مربوط به کمپرسور. اگر مدتهاست که یخچال شما کار کرده و اکنون کمپرسور آن داغ می‌شود یا سروصدای نابهنجار ایجاد میکند احتمالا نیاز به سرویس دارد. البته گاهی پیش می‌آید که گاز درون یخچال نیز به دلیل نشتی خارج می‌شود که در این صورت دمای داخل یخچال افزایش خواهد یافت. شما برای حل این معضل ابتدا باید بر اساس دفترچه راهنمای یخچال و ساید جنرال الکتریک از تنظیم ترموستات یخچال اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل با تنظیم مجدد دما حل نشد می‌توانید با مرکز تخصصی تعمیر یخچال و ساید جنرال الکتریک در تهران تماس بگیرید تا در برای عیب‌یابی و حل مشکل در محل حاضر شویم.

 

 

گردش نامناسب هوای داخل یخچال

فن یخچال یکی از قطعات اساسی آن به شمار می‌رود چرا که وظیفه انتشار هوای سرد را به تمام بخش های یخچال بر عهده دارد. اگر کمپرسور و شبکه یخچال درست کار کند اما فن یخچال از کار افتاده باشد، باز هم دمای داخل یخچال یا فریز شما افزایش پیدا میکند و همان مشکلاتی که پیشتر اشاره کردیم به وجود خواهد آمد. در این صورت گردش هوای سرد داخل یخچال به درستی انجام نمیشود. البته در بعضی از مدلهای یخچال این مشکل می‌تواند ناشی از یخ‌زدگی مجاری گردش هوای سرد، یا یخ‌زدگی فن باشد. در چنین مواردی توصیه میکنیم که چند ساعت یخچال را خاموش کنید و دوباره روشن کنید تا یخ‌زدگی‌های احتمالی در مجاری برطرف شود. اگر با این روش نیز مشکل حل نشد احتمال دارد که فن از کار افتاده و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. در این صورت اگر آچار به دست باشید می‌توانید فن را باز کرده و به تعمیرگاه بفرستید اما اگر حوصله یا مهارت کافی در این زمینه ندارید، تعمیرکاران ما آماده خدمت هستند و در اسرع وقت برای تعمیر یخچال و ساید برند جنرال الکتریک در محل حاضر خواهند بود.

 

 

سوختن  برد الکترونیک یخچال و ساید جنرال الکتریک

سوختن برد یخچال جنرال الکتریک

اگر با پیام خطای HRS مواجه شدید و یخچال از کار افتاده است یعنی برد الکترونیک یخچال سوخته است. در این صورت کار چندانی از شما برنمی‌آید در واقع کار چندانی از تعمیرکارهای یخچال هم برنمی آید! تنها کاری که می‌توان کرد این است که برد یخچال را تعویض نمود. اما این یک کار تخصصی است و بنابراین باید با تعمیرگاه‌های متخصص جنرال الکتریک تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به تعویض برد الکترونیکی اقدام کنند. البته در معدودی از موارد ممکن است برد نسوخته باشد اما این مورد را فقط متخصصین فنی می‌توانند تشخصی دهند.

 

 

ارورهای متداول در یخچال و ساید جنرال الکتریک

برد الکترونیک یخچال و ساید جنرال الکتریک به شما کمک میکند که بتوانید سریع‌تر عیب ایجاد شده را تشخیص دهید. اگر اهل کارهای فنی باشید می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچال و ساید مراجعه کنید و فهرست خطاها و معنی آنها را پیدا کنید اما در زیر به برخی از رایج‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

 

ارور FF نشان می‌دهد که محفظه فریزر مشکل پیدا کرده و دمای آن زیاد شده است.

ارور PF بدین معنی است که  سیستم برق‌رسانی مشکل دارد یا برخی از کابلها متصل نیست.

ارور CC یعنی دمای یخچال تنظیم نشده و بالاست.

ارور TC بیانگر آنست که قطعه توربو کولینگ باید دما را کاهش دهد خراب شده است.

 

 

نگهداری نادرست می‌تواند یخچال جنرال الکتریک را دچار مشکل کند

کارکرد ضعیف یخچال ممکن است به دلیل روش نادرست استفاده از یخچال باشد. مثلاً رعایت نشدن فاصله استاندارد یخچال تا دیوار یا فاصله کم دستگاه‌های حرارتی با آن. باز ماندن طولانی مدت درب یخچال یا بازوبسته کردن متعدد آن طی روز و همچنین رطوبت بالای محیط خانه یا آشپزخانه می‌تواند تنظیم دمای داخل یخچال را به هم بزند. تراز نبودن سطح استقرار یخچال هم در بلند مدت می‌تواند یخچال را دچار مشکل کند. بنابراین نگهداری درست یخچال نیز یکی از مواردی است که باید بیشتر به آن توجه کنید تا شما را به دردسر و مخارج اضافی تعمیرات اساسی نیندازد.

نگهداری یخچال جنرال الکتریکدر کل توجه داشته باشید که عیب‌یابی یخچال یک کار تخصصی است که باید توسط افراد قابل اطمینان و متخصص انجام شود تا علاوه بر حل مشکل، هزینه اضافی به شما تحمیل نشود. گاهی اوقات هزینه تعمیر یک عیب مشابه، توسط تعمیرکاران مجرب و مبتدی متفاوت خواهد بود. بنابراین برای تعمیر بهینه یخچال و ساید ترجیحاً بهتر است برای تعمیر هر برند با متخصصین همان برند تماس بگیرید.

 

ما به ‌عنوان تیمی متخصص و متعهد، در خصوص تعمیرات انواع یخچال، ساید و ساید بای ‌ساید برند جنرال الکتریک، آماده خدمت به ساکنین تهران و حومه هستیم.

 

برای  تعمیر یخچال و ساید بای ساید جنرال الکتریک در تهران با ما تماس بگیرید.

 

https://mygeneralelectric.com/

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا