عمومیکسب و کار استانها

چرا آبسردکن یخچال چکه می کند

 

  1. نشتی لولهوینیل

گاهی اوقات لوله‌ وینیل که منبع آب را به دستگاه پخش کننده‌ آب متصل می‌کند، ممکن است پاره یا شکافته شود، که همین امر باعث نشت آب از لوله می‌شود. این مسأله دارای یک راه حل نسبتا ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوله‌ وینیل قدیمی را بردارید و آن را با یک لوله‌ وینیل جدید جایگزین کنید.

  1. هوای محبوس شده در خط آب

به نقل از کارشناسان ای پی سرویس اصفهان یک علت آب دادن آبسردکن یخچال ممکن است به این دلیل باشد که هوا در خط آب محبوس شده است، که باعث ایجاد فشار در خط آب می‌شود و باعث می‌شود که مقداری آب از دهانه آبسردکن یخچال چکه کند که اگر این اتفاق می‌افتد باید مخزن را تمیز کنید. تنها کاری که برای رفع این مشکل باید انجام دهید، این است که یک فنجان برداشته و آن را زیر آبسرکن یخچال نگه دارید و ماشه را فشار دهید تا فنجان پر از آب شود. آبسردکن را دو تا سه دقیقه روشن نگه دارید. این مدت زمان برای خارج کردن تمام هوای محبوس شده از مخزن کافی می‌باشد و اگر در واقع علت آب دادن، این موضوع بوده باشد، با انجام این کار مشکل حل خواهد شد.

  1. شیر یا فشار آب؛ علت آب دادن آبسردکن یخچال

اگر آب به طور مداوم از آبسردکن یخچال چکه می‌کند، ممکن است شیر ​​آب شما نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد. اگر فشار آب به یخچال شما خیلی زیاد است، ممکن است مشکل از زیاد بودن فشار آب نیز باشد. اگر شیر آب معیوب باشد، ممکن است به‌سادگی در اثر استفاده فرسوده شده باشد. در این مورد، برای جلوگیری از نشتی آب، باید شیر را تعویض کنید. اگر در این نوع تعمیرات لوازم خانگی باتجربه نباشید، بهتر است با یک تماس بگیرید تا این قطعه را برای شما تعویض کندو بدین ترتیب مشکل آب دادن آبسردکن یخچال نیز حل شود.

مطلب پیشنهادی:

  1. پر شدن رندهی زیر پخش کنندهآب

در زیر دیسپنسر (پخش کننده‌ آب) معمولاً یک رنده وجود دارد که آب اضافی چکه شده در داخل آن جمع می‌شود. این ناحیه در مواقعی که لیوان خود را خیلی سریع کنار می‌کشید یا کسی ماشه‌ آبسردکن را بدون گرفتن لیوان در زیر آن، فشار می‌دهد، مقدار کمی آب را در حد میزان ظرفیتش در خود نگه می‌دارد. در نهایت، اگر نشت آب همچنان ادامه داشته باشد، این مخزن رنده ممکن است سرریز شود.

در این شرایط ممکن است متوجه شوید که آب از قسمت آبسردکن یخچال پایین می‌آید و جریان‌هایی به سمت جلوی یخچال می‌ریزد. ممکن است این مشکل را با یک عیب در قسمت پخش کننده اشتباه بگیرید، اما این در واقع فقط یک خطای ساده است. اگر این رنده را که قابل جابجایی است، هر چند وقت یک بار خالی کنید می‌توانید از سرریز نشدن آن مطمئن شوید، زیرا زهکشی ندارد.

  1. چکیدن آب معمولی

گاهی اوقات یک قطره معمولی از آبسردکن یخچال می‌چکد. اگر آب از تکه‌های یخ پاشیده شود یا لیوان خیلی سریع از مقابل آبسردکن برداشته شود، ممکن است به نظر برسد که دستگاه پخش کننده نشتی دارد. اما به زودی متوقف خواهد شد. احتمالاً آب پاشیده شده نیز برای لحظه‌ای به زیر می‌چکد و سپس متوقف می‌شود و در برخی از دستگاه‌های پخش ممکن است برای چند ثانیه یا بیشتر پس از برداشتن لیوان چکه کند.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نشت چند قطره (کمتر از 1 سی سی) آب پس از استفاده از دستگاه پخش کننده آب طبیعی است. همچنین ممکن است بعد از ریختن یخ خرد شده متوجه چکیدن آب شوید. این نیز طبیعی است زیرا قطعات ریز یخ تراشیده شده در داخل یا اطراف یخ‌ساز می‌چسبند. همانطور که یخ ذوب می‌شود، در قسمت پخش کننده چکه می‌کند. بنابراین اگر این چکه کردن ادامه نداشته باشد، و زود متوقف شود، مشکل نگران‌کننده‌ای به شمار نمی‌آید و یک چکیدن آب معمولی است که نیاز به هیچ اقدامی برای تعمیر هم ندارد.

  1. مسدود شدن خط آب؛ علت آب دادن آبسردکن یخچال

دیگر علت آب دادن آبسردکن یخچال ممکن است مسدود شدن خط آب باشد. مسدود شدن خط آبی که برای تأمین آب آشامیدنی و یخ به یخچال وجود دارد نیز باعث نشت آب از زیر یخچال می‌شود. علاوه بر این گرفتگی خط آب نیز می‌تواند مانع از تولید مقدار مناسب یخ توسط دستگاه یخ ساز شود و اگر خط آب مسدود شده باشد، ممکن است متوجه شوید که دستگاه پخش آب به‌درستی کار نمی‌کند یا اصلا کار نمی‌کند.

جهت رفع این مشکل ابتدا یخچال را خاموش کنید. سپس، باید شیر قطع را روشن کنید. این اقدامات احتیاطی ایمنی از هر گونه آسیبی به یخچال یا شما در حین کار بر روی آن جلوگیری می‌کند. پس از این، باید خط آب را برای هر گونه آسیب بررسی کنید. اگر خط آب آسیب قابل توجهی دارد، باید آن را تعویض کنید. یک برقکار یا تکنسین لوازم خانگی معمولاً می‌تواند این کار را به سرعت با استفاده از یک آچار و یک خط آب جدید انجام دهد.

اما اگر خط آب دچار هیچ گونه آسیبی نشده و به جز انسدادی که وجود دارد، از لحاظ ظاهری کاملاً دست نخورده به نظر می‌رسد، احتمالاً یخ در خط آب ایجاد شده و باعث انسداد آن شده است. در این حالت فقط باید حدود چهار ساعت یخچال را از برق جدا نگه دارید تا یخ آب شود و این انسداد و گرفتگی در خط آب نیز برطرف گردد و بدین ترتیب مشکل آب دادن آبسردکن یخچال نیز حل خواهد شد.

  1. مسدود شدن زهکشی یخزدایی

مسدود شدن فاضلاب یخ‌زدایی محتمل‌ترین علت آب دادن آبسردکن یخچال شما است. زهکش یخ‌زدایی از یخ‌ زدگی یخچال جلوگیری می‌کند، بدین ترتیب که یخچال به طور خودکار یخ‌زدایی می‌کند و آب را داخل تابه می‌ریزد. گاهی اوقات ممکن است ذرات غذا یا باقی مانده‌های دیگر باعث مسدود شدن زهکشی یخ زدایی شوند که این گرفتگی می‌تواند منجر به تجمع یخ شود.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

برای رفع این مشکل، باید سعی کنید یخ را آب کنید. این کار را با ریختن آب گرم در یک ظرف بزرگ می‌توانید انجام دهید. به این صورت که این آب گرم را در زهکشی یخ‌زدایی در فریزر بریزید. اگر این روش مؤثر واقع نشود، برخی از افراد سعی می‌کنند از لوله پاک کن یا آویز سیمی برای شکستن یخ استفاده کنند. اگر گرفتگی بیش از حد در شیلنگ است، ممکن است لازم باشد برای برطرف کردن آن یخچال را جابجا کرده و شیر را جدا کنید.

مطلب پیشنهادی:

  1. کاملا صاف قرار گرفتن یخچال

گاهی علت آب دادن آبسردکن یخچال این است که یخچال مورد نظر کاملا صاف قرار داده می‌شود. لزوما نیاز نیست که یخچال منزل شما کاملا صاف قرار داده شود، بلکه قسمت جلویی یخچال باید کمی بالاتر باشد تا مایع خنک کننده به درستی جریان یابد. اگر مایع خنک کننده به درستی جریان نداشته باشد، میعان می‌تواند ایجاد شود و باعث ایجاد گودال هایی در زیر یخچال شود. این مشکلات مربوط به عدم تعادل یخچال در اولین باری که یخچال را می‌گیرید یا بعد از جابجایی آن بیشتر می‌شود.

شما می‌توانید این مشکل را با تهیه‌ یک سطح که قسمت جلویی آن کمی بلندتر است و مطالعه مقاله  رفع کنید. به این ترتیب که باید سطح را در زیر یخچال قرار دهید. در این حالت قسمت جلویی یخچال کمی بالاتر قرار خواهد گرفت. همچنین ممکن است بتوانید این کار را با تنظیم ارتفاع پایه های یخچال انجام دهید

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا