عمومی

بررسی و معرفی خواص عسل کنار

مصرف عسل طبیعی کنار به طور مرتب و روزانه، به تقویت حافظه کمک کرده و مصرف آن برای کودکان و دانش آموزان مفید است. علاوه بر عسل بدست آمده از این درخت حتما نام سدر را شنیده اید مخصوصا که کاربرد متداول آن برای تقویت موی سر است و شامپو هایی تحت عنوان این اسم هم در بازار موجود می باشد.

بعد از این کار، نمونه هایی از عسل مورد برسی قرار می گیرد تا مشکلی نداشته باشد و در صورتی که عملیات فیلتراسیون به درستی انجام نشده باشد؛ دوباره آن را فیلتر می کنند تا عسل بهداشتی بدست بیاید. آنچه مسلم است این می باشد که قیمت عسل کنار دزفول اهمیت افزون تری خواهد داشت چرا که مهمترین نقطه در ایران، برای تولید این محصول ارزشمند است.

عسل کنار به قدری ارزشمند می باشد که در تاریخ کشور های عربی . می توانیم آن را در هند، پاکستان، مصر،اتیوپی، لیبی، ایران، سودان و بخش های جنوبی شبه جزیره عربی بیابیم. عسل کنار (سدر) یکی از عسل های تک گل بوده که طعم و عطر فوق العاده و خواص منحصر به فردی دارد.عسل کنار تولید مناطق گرمسیر جنوبی کشور می باشد.از ابتدای شهریور ماه شکوفه های درختان کنار (سدر) بتدریج باز می شود و زنبوران عسل در صبح خیلی زود قبل از طلوع آفتاب اقدام به جمع آوری شد گل ها می نمایند.

زنبور ها در هر بار پرواز خود برای جمع آوری این ماده از شهد گیاهان مختلف، حدود ۴۰ میلی گرم شهد را ره به داخل کندو انتقال می دهند. پس از این کار عسل تقلبی، مصنوعی و غیر طبیعی در آب حل خواهد شد، اما عسل اصل در لیوان ته نشین و جمع خواهد شد و به راحتی حل نمیتوان آن را حل کرد.

اگرچه پیشنهاد نمیشود اما برای رس گیری عسل میتوانید شیشه عسل را به صورت غیر مستقیم ( مثلا قرار دادن در یک ظرف آب، و گرم کردن آب) قرار دهید و دمای آن را تا ۶۰ درجه سانتیگراد بالا ببرید و پس از رفع رس آن را از ظرف آب خارج کنید. در روش کیفی طبق استاندارد ملی شماره ۹۲ ، ابتدا ۲۰ گرم عسل را در ۲۰ سانتیمتر مکعب آب سرد حل کرده، ۴۰ سانتیمتر مکعب اتر تیلیک به آن افزوده و آنرا به آرامی بهم زده و مخلوط می کنیم. اکنون اجازه دهید به خواص این محصول بیشتر بپردازیم و آنها را تیتروار بررسی کنیم.

التهاب مزمن کاهش می یابد و این موضوع فیبروبلاست را افزایش می دهد. عسل به بهبود مری بسیار کمک می کند به طوری که سوزش سر دل را کاهش می دهد و می تواند برای بیماری های گوارشی گزینه بسیار خوبی باشد.

باکتری ها توسط عسل کشته می شود و ph زخم نیز کاهش می یابد. این درخت در نقاط مختلفی از جهان می روید ولی بیشتر رویش آن متعلق به بخش شرقی کشور یمن است به همین دلیل خیلی ها در جهان عسل کنار را به عنوان عسل یمنی می شناسند در هر حال این درخت در دزفول، شوشتر، جنوب استان فارس و نواحی از سیستان بلوچستان نیز رشد خوبی دارد. بیشتر سرفه های حاد نیاز به آنتی بیوتیک ندارند.

محققان در سال 2012 در خصوص فواید عسل طبیعی مطالعاتی زیادی کرده اند و این نتیجه حاصل شد که بیش از 181 ماده طبیعی در عسل وجود دارد که به درمان سرفه کمک می کند. آنچه قصد داریم اکنون به آن اشاره کنیم، سوال هایی هست که یک مخاطب، جهت آشنایی با عسل کنار، نیاز دارد بداند. عسل کنار در کشور توسط افراد و شرکت های تولیدی مختلفی تولید می شود که هر کدام کیفیتی متفاوت دارند، برای خرید عسل ممتاز کنار باید بهترین تولید کننده را شناسایی و محصول مورد نیاز خود را تهیه نمود.

حتما تاکنون نام گیاه گون را شنیده اید، در این بخش ما ضمن معرفی این گیاه پرفایده به روش تهیه عسل گون پرداخته و به شما خواهیم گفت که این نوع عسل طبیعی چه ویژگیهایی میتواند داشته باشد. اما باید توجه نمود که تنها با خرید عسل کنار اصل می توان به این امر مهم دست یافت.

در این نوشتار به طور حتم نمی توان به تمامی خواص اعجاز انگیز عسل کنار پرداخت اما تلاش می شود به مهمترین آنها گوشه چشمی داشت و دیگر اطلاعات مفصل را در بخشهای دیگر وبسایت سوغات نهاوند بیشتر مطالعه کنید.

آزمایش عسل به تولید کننده این امکان را می دهد تا عسل را با بهترین کیفیت ممکن در اختیار مصرف کنندگان خود قرار دهد، تا در کنار طعم خارق العاده، خواص مفید عسل را نیز به مشتری ارائه دهد. کف عسل این گیاه مانند خود گیاه بسیار خوش طعم و مزه و داری طبع سرد است و برای کسانی که گرم مزاجند بسیار مفید می­باشد. در آزمایشگاه این پارامتر را به صورت مثبت (وجود آنزیم) یا منفی (عدم وجود آنزیم) نمایش میدهند. اگر از عسل به صورت بالینی نیز استفاده کنید می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

جهت شفاف کردن پوست از این محصول استفاده می کند. علت این کف کردن برمی گردد به خود گیاه کنار و ربطی به طبیعی و یا نامرغوب بودن عسل تولید شده ندارد. قصد خرید عسل طبیعی واقعا طبیعی دارم. در زمان خرید عسل طبیعی این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که محصول ارزان قیمت احتمالا فاقد بخشی از کیفیت عسل خام و خالص است. تا زنبور عسل از نظر غذایی و تقویتی قویتر باشد. کنار در واقع یک درخت است و عسل کنار از شکوفه های آن به دست می آید. متاسفانه در اکثر کشور هایی که برای آن بازار بزرگی وجود دارد.

رنگ عسل تعیین کننده میزان اولویتی است که خریدار برای محصول در نظر می گیرد، بنابراین تصمیم گیری درباره کیفیت کلی رنگ عسل به خودی خود مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت عرضه و فروش کلی محصول در چنین کشورهایی محسوب می شود. عسل ها به عنوان یک روش درمان زخم موضعی تجدید حیات شده در نظر گرفته می شوند.

ولی باید توجه کرد که برای هر کدام از این روش ها، عسل هایی وجود دارند که مستثنی هستند. دانستن همین نکته کفایت می کند که این محصول را یک عصاره جاودانه بخش دانسته اند. اگر قیمت عسل طبیعی زیاد است ما هم قبول داریم ولی با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که چه هزینه های هنگفتی برای درمان بیماری تنفسی اخذ می شود، برای برطرف کردن چند آکنه ریز از روی پوست باید بارها و بارها اقدام به استفاده از داروهای شیمیایی گران قیمت کنید و برای درمان بیخوابی باید ساعت ها به جلسات مشاوره بروید!

دکمه بازگشت به بالا