عمومیکسب و کار استانها

چرا کم خوابی باعث لاغری میشود؟

آیا می توانید هنگام خواب وزن کم کنید؟ اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما خواب می تواند بر کاهش وزن شما تأثیر بگذارد. خواب می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد. زنانی که بهتر می خوابیدند 45 درصد کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 بودند. دیر خوابیدن می تواند منجر به چاقی شود. هنگامی که ریتم شبانه روزی شما مختل می شود، بدن شما هورمون گرلین بیشتری ترشح می کند. این هورمون مسئول افزایش اشتها در انسان است و می تواند منجر به پرخوری و در نهایت افزایش وزن شود. با افزایش وزن، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش می یابد. علاوه بر این، کمبود خواب آرام و خوب می تواند سطح هورمون لپتین را که مسئول احساس سیری در بدن است، کاهش دهد. وقتی افراد 80 دقیقه خواب در شبانه روز را کاهش دهند، 549 کالری بیشتر از سایر افراد می سوزانند. این نشان دهنده افزایش وزن است افرادی که 8.5 ساعت در شب می خوابند دو برابر افرادی که 5.5 ساعت می خوابند چربی از دست می دهند. باید از خود بپرسید چرا سه ساعت خواب اضافی می تواند چربی بیشتری بسوزاند؟

مشکلات خواب می تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را افزایش دهد که می تواند منجر به التهاب و مشکلات انسولین شود. هر دوی اینها با افزایش وزن مرتبط هستند. تنها 4 روز خواب می تواند حساسیت بدن به انسولین را کاهش دهد و باعث تجمع چربی اضافی در بدن شود. با این حال، خواب خوب شبانه تنها شرط لازم برای کاهش وزن نیست، اگرچه بسیار مهم است. در مورد کاهش وزن، مهم است که توجه داشته باشید که ورزش، رژیم غذایی و خواب و همچنین قرص لاغری همه با هم کار می کنند.

خواب چگونه می تواند باعث خستگی شود؟

هنگامی که می خواهید وزن کم کنید، باید به خواب راحت و کافی فکر کنید. اما خواب زیاد می تواند اثر معکوس داشته باشد. برای کاهش وزن با فرازطب بیشتر این قوانین را دنبال کنید:

1- 6.5 تا 8.5 ساعت در روز بخوابید. زنانی که از 6.5 تا 8.5 ساعت می خوابند. خطر افزایش وزن کمتر نیز آنها را تهدید کرده است.

2- خوابیدن در ساعت معین. اگر می خواهید بدن خود را برای کاهش وزن آماده کنید، بهتر است یک برنامه خواب منظم داشته باشید. سعی کنید همیشه در یک زمان مشخص به رختخواب بروید.

3- دمای اتاق را پایین بیاورید خوابیدن در اتاق خنک باعث می شود بدن چربی بیشتری بسوزاند. این همچنین حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد.

4- سعی کنید اتاق را تاریک تر نگه دارید. زنانی که در اتاق تاریک می خوابند، 21 درصد کمتر از سایر افراد در معرض چاقی هستند.

5- تمام دستگاه های هوشمند خود را ذخیره کنید. احتمالاً شنیده اید که استفاده از دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه و تبلت می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد. نور این دستگاه های هوشمند می تواند بر سطح ملاتونین تأثیر بگذارد. تراز کردن

ملاتونین باعث افزایش وزن در انسان می شود. دستگاه های هوشمند خود را حداقل سی دقیقه قبل از خواب خاموش کنید.

6- عوامل دیگر را فراموش نکنید. رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی می تواند به کاهش وزن کمک کند. مشکلات ناشی از بی خوابی و کاهش وزن بی خوابی باعث ایجاد مشکلاتی در تمام فعالیت های روزانه فرد می شود. یکی از مهم ترین مشکلات احساس گرسنگی و میل به خوردن بیشتر غذا است که باعث اضافه وزن فرد می شود بنابراین باید به رژیم غذایی و کاهش وزن توجه کرد. سایر مشکلات عبارتند از: خطر سکته مغزی، خطر سرطان روده بزرگ، خطر سرطان سینه، خطر ابتلا به سرماخوردگی، افزایش خطر تومورهای مغزی، خطر بیماری قلبی، کاهش تعداد اسپرم در مردان، خطر تصادف و غیره. .

چقدر خواب کافی است و چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟

نیازهای خواب هر فرد متفاوت است، اما دسته بندی های اصلی عبارتند از:

16 ساعت برای نوزادان، 9 ساعت برای نوجوانان، 7-8 ساعت برای بزرگسالان، بدانید که برخی از بزرگسالان با 5 ساعت خواب احساس آرامش می کنند و برخی به 10 ساعت خواب نیاز دارند. به طور معمول، خواب کمتر از 6 تا 7 ساعت به عنوان خواب کوتاه تعریف می شود. واضح است که میزان خواب با شاخص توده بدنی بالاتر و افزایش وزن مرتبط است. طبق تحقیقات، بزرگسالانی که کمتر از ۷ ساعت در شب می خوابند، بیشتر در معرض چاقی هستند. علاوه بر این، خواب ناکافی می تواند میزان چربی اطراف شکم را افزایش دهد. در زیر یافته های تحقیقاتی در مورد تأثیر خواب بر کاهش وزن و تأثیر کم خوابی بر افزایش وزن آورده شده است.

• کودکان: 40 درصد

• دوران کودکی: 57%

• دوران کودکی: 123%

• جوانان: 30 درصد

وقتی فرد با کمبود خواب مواجه می شود، وسوسه می شود که غذاهای شیرین و غنی بخورد. علاوه بر این، کمبود خواب می تواند تأثیر منفی بر سیستم عصبی سمپاتیک داشته باشد و میزان هورمون های استرس را در بدن افزایش دهد. این برای افرادی که به شیرینی اعتیاد دارند بسیار مفید است.

به اندازه کافی بخوابید و اشتهای خود را افزایش دهید

افرادی که خواب کافی در شب دارند با کاهش اشتها همراه هستند. افراد مبتلا به بی خوابی اغلب اشتهای کمی دارند و کالری بیشتری در طول روز می خورند. بر اساس تحقیقات، افرادی که نمی خوابند در طول روز 400 کالری بیشتر می خورند. کمبود خواب گرسنگی را به شدت افزایش می دهد.

تاثیر خواب بر انتخاب غذا

یکی از مهم ترین عوامل موثر در کاهش خواب، انتخاب مواد غذایی است. از آنجایی که خواب کامل شبانه می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد، انتخاب های غذایی فرد نیز تغییر می کند. افرادی که شب ها خوب نمی خوابند نمی توانند غذاهای سالم را انتخاب کنند و از مقاومت در برابر انتخاب های غذایی ناسالم و چرب دست بردارند. علاوه بر این، کم خوابی فرد باعث می شود که فرد به غذاهای پرکالری بیشتر علاقه مند شود و میل به خوردن این نوع غذاها افزایش می یابد. مغز همچنین تمایل دارد برای جبران انرژی از دست رفته، غذاهای پرکالری با قند و چربی بیشتری مصرف کند.

به موقع بخوابید و از خوردن تنقلات آخر شب خودداری کنید

کسانی که دیر بیدار می شوند تمایل دارند قبل از خواب زیاد غذا بخورند. زود خوابیدن از پرخوری و تنقلات مختلف قبل از خواب جلوگیری می کند. علاوه بر چاقی، مصرف غذا در اواخر شب می تواند اکسیداسیون چربی را کاهش داده و کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد. اگر قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید، یک میان وعده کوچک غنی از پروتئین مانند ماست یونانی بهترین گزینه است.

تاثیر خواب بر متابولیسم بدن

در طول خواب، بدن انسان نیز تحت فرآیندهای متابولیک قرار می گیرد. افرادی که شب ها به اندازه کافی می خوابند اجازه نمی دهند متابولیسم بدنشان کند شود. میزان متابولیسم بدن تعداد کالری هایی است که بدن در حالت استراحت می سوزاند. این مقدار سن است، وزن محل جنسیت مامان بستگی به توده عضلانی و غیره دارد. بستگی به عواملی مانند

خواب و فعالیت بدنی

خواب و ورزش رابطه دو طرفه با یکدیگر دارند. زمانی که فرد با کم خوابی مواجه می شود، فعالیت بدنی او نیز کاهش می یابد، از سوی دیگر کم تحرکی کیفیت خواب فرد را کاهش می دهد. بنابراین افرادی که فعالیت های منظم و ورزش انجام می دهند خواب بهتری خواهند داشت. کمبود خواب باعث خستگی بیشتر بدن می شود. و عدم انگیزه برای ورزش باعث افزایش وزن فرد می شود.

عوارض کم خوابی بر بدن چیست؟

بدن در طول خواب بازسازی می شود و انرژی مورد نیاز خود را برای فعالیت روز بعد دریافت می کند. افراد بر اساس نوع زمان به سه گروه چشنده، پرنده و پرنده تقسیم می شوند. خوب است بدانید چه زمانی از روز خسته یا خسته هستید و بهره وری پایین است. میزان و کیفیت خواب بسیار مهم است و اگر کافی نباشد باعث خستگی و عملکرد پایین می شود. علاوه بر این، کم خوابی بر هورمون های بدن تأثیر منفی می گذارد. کورتیزول یکی از هورمون هایی است که خواب میزان آن را در بدن افزایش می دهد.

وقتی استرس داریم، هورمون کورتیزول ترشح می شود. اما همچنین باید ما را در یک روز عادی حرکت دهد. به یاد داشته باشید که تولید بیش از حد این هورمون به انرژی بیشتری برای بدن نیاز دارد. در نتیجه، برای تأمین بیشتر این انرژی، میل به خوردن دارد. سطوح بالای هورمون کورتیزول منجر به چاقی شکمی می شود. علاوه بر این هورمون، کمبود خواب بر هورمون های لپتین (احساس سیری) و گرلین (گرسنگی) نیز تأثیر می گذارد. هورمون لپتین کاهش می یابد. و گرلین میل فرد را به غذاهای شیرین افزایش می دهد. غذاهای چرب و نوشیدنی های کافئین دار افزایش می یابد.

مهمترین عوارض کم خوابی و بی خوابی به شرح زیر است:

• افرادی که در چنین شرایطی هستند در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

خطر سرطان سینه

• افرادی که خواب کافی ندارند بیشتر در معرض خطر سکته هستند

• از دست دادن بافت مغز

• خطر بیماری قلبی

• کاهش تعداد اسپرم در مردان به دلیل کم خوابی

• سرما افزایش می یابد

• اشتهای انسان را افزایش می دهد

• اختلال در متابولیسم بدن

• میزان استرس را افزایش دهید

دکمه بازگشت به بالا