تنظیم شماره گیری سریع در گوشی ساده نوکیا

مقدمه

برای اکثر ما نام نوکیا با واژه مقاومت هم سو شده است. این شرکت پر آوازه پس از شکست های متعدد و تعطیلی 2 ساله بخش موبایل، همانند ققنوسی دوباره از خاکستر برخاسته و در مقابل رقیبان خود قد علم کرده است.

نوکیا همچنان به تولید گوشی های ساده یا به اصطلاح فیچرفون اعتقاد دارد؛ گوشی هایی که تنها برای ارسال و دریافت تماس مناسب هستند. یکی از گوشی های پرطرفدار در این دسته بندی، گوشی نوکیا 106 است که در ادامه به بررسی تخصصی آن خواهیم پرداخت.

طراحی و بدنه

نوکیا 106 ابعادی برابر با 49.5 × 111.2 میلیمتر دارد و ضخامت آن نیز معادل 14.4 میلیمتر است. در مقایسه با نوکیا 105، نوکیا 106 از نمایشگر بزرگتری بهره می برد و طراحی بدنه نیز ارگونومیک تر از قبل به نظر می رسد.

بدنه نوکیا 106 همانند دیگر گوشی های فیچرفون این شرکت از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است و ظاهری مات دارد. در کمال تعجب این گوشی تنها در رنگ مشکی عرضه شده و گزینه رنگی دیگری در دسترس نیست. بدنه شامل دو تکه است: درب پشتی و فریم جلویی. دکمه ها نیز بصورت جدا از قاب جلویی هستند تا در صورت مشکل به راحتی بتوان آن را تعویض کرد.

قاب پشتی کاملا ساده است و در فریم دستگاه نیز چیزی به چشم نمی خورد. از این رو برای دسترسی به سیم کارت دوگانه دستگاه باید ابتدا درب پشتی را خارج کنید.

بلندگوی تماس در بالای نمایشگر جا خوش کرده است و در بالای آن نیز لوگوی نوکیا به چشم می خورد.

بررسی اجمالی

نوکیا 106 برای آن دسته از افرادی طراحی و عرضه شده است که از گوشی تنها برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک استفاده می کنند. این گوشی از شبکه 2G پشتیبانی می کند اما قابلیت دریافت اینترنت (GPRS) در آن قرار ندارد. بنابراین نمی توانید با آن به اینترنت متصل شوید.

صفحه نمایش 1.8 اینچی دستگاه رنگی‌ست و دیگر خبری از آن نمایشگرهای تک رنگ قدیمی نیست. این نمایشگر رزولوشنی برابر با 160 × 120 استفاده می کند و روی آن را نیز پوششی شیشه ای پوشانده است.

شرکت HMD Global در این دستگاه از تراشه ساخت شرکت مدیاتک بهره برده است که به راحتی می تواند وظایف مختلف را اجرا و پردازش کند.

نوکیا 106 تنها 70 گرم وزن دارد؛ بنابراین در جیبتان اصلا سنگینی آن را احساس نخواهید کرد. فرقی نمی کند دستان کوچکی داشته باشید یا بزرگ؛ استفاده از این گوشی بسیار ساده خواهد بود و به راحتی در دستانتان جا خواهد شد. همچنین به لطف انحنای قسمت بالایی بدنه و لبه های گرد، در مقایسه با نوکیا 105 در دست گرفتن آن راحت تر نیز شده است.

بهترین قیمت گوشی نوکیا به همراه کامل‌ترین مشخصات فنی، مقایسه دقیق و گالری عکس و هر آنچه برای خرید اینترنتی محبوب ترین و جدیدترین موبایل های پایین رده، را از سایت ما بخواهید
  1. شماره تلفن را تایپ کنید. برای تایپ کردن نویسه +، که برای تماس‌های بین‌المللی استفاده می‌شود، کلید * را دو بار فشار دهید.
  2. کلید تماس را فشار دهید. اگر از شما پرسیده شد، سیم‌کارت موردنظرتان را برای استفاده انتخاب کنید.
  3. برای پایان تماس کلید پایان را فشار دهید.

شماره‌گیری سریع

  1. برای افزودن افراد به لیست شماره‌گیری سریع، منو >  را انتخاب کنید.
  2.  > شماره‌گیری سریع را انتخاب کنید و شماره‌گیری سریع را روشن کنید.
  3. ویرایش را انتخاب کنید.
  4. به یک شماره شماره‌گیری سریع بروید و افزودن را انتخاب کنید.
  5. یک مخاطب انتخاب کنید.

می‌توانید زمان فشار دادن کلید شماره‌گیری سریع، انتخاب کنید تماس تلفنی برقرار شود یا یک پیام متنی ارسال شود. به‌طور پیش‌فرض، تماس تلفنی برقرار می‌شود. برای تغییر تماس به پیام متنی، شماره‌گیری سریع و  > اختصاص به پیام متنی را انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا